شرکت توتال، خرید نفت از روسیه را متوقف می‌کند

© AP Photo / Jacques Brinonشرکت نفت توتال
شرکت نفت توتال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
شرکت توتال انرژی فرانسه دیگر برای خرید نفت روسیه قراردادی منعقد و یا تمدید نخواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، شرکت نفت و گاز فرانسوی توتال انرژی اعلام کرد که تصمیم گرفته است دیگر برای خرید نفت و فرآورده های نفتی روسیه قرارداد منعقد یا تمدید نکند.

این شرکت طی بیانیه ای اعلام کرد: "با توجه به وخامت اوضاع در اوکراین و در دسترس بودن منابع جایگزین برای عرضه به اروپا، توتال به طور یکجانبه تصمیم دارد که قراردادهای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی با روسیه را منعقد یا تمدید نکند تا در اسرع وقت، تا حد امکان و حداکثر تا پایان سال 2022، تمام خرید نفت یا فرآورده‌های نفتی روسیه را متوقف کند."

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.

در جریان تحولات در اوکراین و در واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی سازی اوکراین، تحریم های متعددی را اعمال کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور را اعلام کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала