فروپاشی بخش انرژی آمریکا

© AFP 2023 / Robyn Beckچپ گرایان رادیکال پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید آتش زدند + ویدئو
چپ گرایان رادیکال پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید آتش زدند + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
رابینسون مایر: پایه‌های امنیت انرژی ایالات متحده پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه در حال فروپاشی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "اتلانتیک"، رابینسون مایر، ستون نویس، در مقاله ای برای نسخه آمریکایی آتلانتیک نوشت که " امنیت انرژی ایالات متحده پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه فرو خواهد پاشید".
در این مقاله آمده است: "قیمت بنزین در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است و عربستان سعودی درخواست های جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای کمک را نادیده می گیرد. سیاست "انرژی پاک" نیز شکست خورد، زیرا هیچ قانونی که وابستگی به "طلای سیاه" را کاهش دهد هرگز تصویب نشده است.
ایالات متحده امروزه بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در جهان است، اما این امر استقلال انرژی را برای کشور فراهم نمی کند، زیرا قیمت مواد خام در بازارهای جهانی تعیین می شود.
انرژی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
هشدار آژانس بین المللی انرژی نسبت به بحران انرژی جهان
بنابراین، زمانی که روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و غیرنازی کردن اوکراین آغاز کرد، هزینه نفت، از جمله در ایالات متحده، به سطح رکورد رسید. شانس ایالات متحده برای انتقال به "انرژی پاک" پس از شروع یک عملیات ویژه در اوکراین به طور قابل توجهی بدتر شده است.
در صورتی رخ خواهد داد که مسکو رسمی به تحریم های جدید ضد روسیه پاسخ دهد، شرکت های آمریکایی و اروپای غربی قادر به خرید مس، پلاتین و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای انتقال انرژی نخواهند بود.
در کوتاه‌مدت، این امر هزینه فناوری‌های "انرژی پاک" را افزایش می‌دهد و در درازمدت، محاصره اقتصادی روسیه توسط غرب ممکن است به سادگی به شرکت‌های چینی این امکان را بدهد که این ماده خام را در روسیه با قیمت پایین خریداری کنند. هزینه‌های چین برای فناوری‌های انرژی جدید کاهش قابل توجهی خواهد یافت و به طور کلی شاخص های اقتصاد کلان چین بهبود خواهد یافت.
و اگر آمریکا مجبور شود چین را به همان روشی که روسیه را تحریم کرد، تحریم کند، این کشور در "تله ای که خود گسترده، خواهد افتاد" و ارتباط آن با مراکز جهانی فناوری های انرژی جدید قطع خواهد شد".
رابینسون مایر نتیجه می گیرد که "هدر دادن" منابع طبیعی ایالات متحده ادامه خواهد داشت. ایالات متحده تا زمانی که این ذخایر به پایان برسند، به حیات خود ادامه خواهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала