تصمیمات سیاسی و نظامی دولت آمریکا، ریشه بحران اوکراین

© Sputnik / Evgenya NovozheninaМонумент Независимости Украины на площади Независимости в Киеве
Монумент Независимости Украины на площади Независимости в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
کارشناس: سیاست استاندارد دوگانه راه‌حل مناسبی برای مقابله با جنگ در جهان‌ چه در یمن و چه در اوکراین به شمار نمی‌رود.
به گزارش اسپوتنیک، مجتبی رضاخواه، رئیس هیأت اعزامی شرکت‌کننده در صدوچهل‌وچهارمین اجلاس بین‌المجالس جهانی که در اندونزی جریان دارد، روز 22 مارس (سه شنبه) در مجمع عمومی این اجلاس در خصوص موضوع ماده اضطراری کنفرانس در مورد حل بحران اوکراین اظهار داشت که موضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران، همواره توقف جنگ و خشونت در سراسر جهان بوده است.
رئیس هیأت اعزامی ایران به اجلاس بین‌المجالس اندونزی تاکید کرد: "بحران اوکراین، ریشه در تصمیمات و اقدامات سیاسی و نظامی دولت آمریکا دارد و سیاست استاندارد دوگانه راه‌حل مناسبی برای مقابله با جنگ در جهان‌ چه در یمن و چه در اوکراین به شمار نمی‌رود.
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
نقش ناتو در درگیری های اوکراین و روسیه
در موضوع اوکراین، ما بر توقف جنگ و حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ تأکید داریم. دغدغه‌های امنیتی ناشی از تلاش ناتو برای گسترش خود به شرق برای کشورهای مستقل توجیه‌ناپذیر است و از این رو ضمن تأکید بر پایبندی همه کشورها به اصول حقوق بین‌الملل، اتخاذ رویکرد مذاکره و دیپلماسی برای توقف جنگ در بحران ضرورت دارد و جمهوری اسلامی ایران طرفین مناقشه را به توقف درگیری‌ها و آغاز فوری مذاکرات برای رفع مناقشه دعوت می‌کند".
گفتنی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.
جابجایی فعالیت سفارت ایران در اوکراین به مولداوی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
جابجایی فعالیت سفارت ایران در اوکراین به مولداوی
روز 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفتی نداشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала