تشکیل نیروی واکنش سریع اتحادیه اروپا

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
آیا تشکیل نیروی 5 هزار نفری اروپا پاسخی به جنگ اوکراین است؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " eeas.europa"، اتحادیه اروپا قصد دارد نیروی واکنش سریع ۵ هزار نفری برای افزایش ظرفیت دفاع از خود را تشکیل بدهد.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این راهکار پاسخی به جنگ اوکراین نیست. اتحادیه اروپا در دو سال گذشته به دنبال تصویب این راهکار و ایجاد این نیرو بوده است.
بورل افزود: "زمانی که ما برای تعریف این راهکار دفاعی شروع به کار کردیم، تصور نمی‌کردیم در آخرین لحظه و در چنین زمان بدی که اروپا با چالش بزرگی روبه‌رو شده است، آن را تصویب کنیم.
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
نقش ناتو در درگیری های اوکراین و روسیه
اولین پیش نویس سند راهبردی "قطب نمای استراتژیک" که نزدیک‌ترین چیز به دکترین نظامی اروپاست، با بالا رفتن سطح تهدیدات برای امنیت مهم شده است. اتحادیه اروپا باید با دکترین جاه‌طلبانه‌ای که مبنای آن اقدامات نظامی مشترک در خارج از کشور باشد، موافقت کند.
اروپا در خطر است. ما باید قابلیت استقرار نظامی سریع داشته باشیم. یک ایده این است که این اتحادیه نیرویی ۵۰۰۰ نفری برای مواقع اضطراری بحران داشته باشد، اما ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا همچنان در درجه اول مسئول دفاع جمعی اروپا بماند. چیزی که شهروندان اروپایی می‌خواهند این است که توسط اتحادیه اروپا حفاظت شوند و کشورهای عضو قابلیت‌های خود را به منظور اثرگذاری بیشتر بهبود ببخشند".
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
نماینده پارلمان اروپا خطر وقوع "فاجعه هسته ای جدید" در اوکراین را منتفی ندانست
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала