ارائه اسناد بیش از 300 آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده در سراسر جهان

© AP Photo / Evan Vucciبایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
بایدن: آمریکا هیچ سلاح بیولوژیکی و شیمیایی در اروپا ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستی با نمایندگان تجاری گفت: " آمریکا هیچ سلاح بیولوژیکی و شیمیایی در اروپا ندارد. این درست نیست، من تضمین می‌کنم".
به گفته وی، اوکراین نیز چنین بودجه ای ندارد. مقامات روسیه به دلایلی ایالات متحده و اوکراین را مقصر می‌دانند، "این نشانه روشنی است که او (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ) در حال بررسی استفاده از هر دو نوع این سلاح است.
وزارت دفاع روسیه قبلاً از اسنادی رونمایی کرد که نشان می داد ایالات متحده بیش از 200 میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت داشته‌اند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، فدراسیون روسیه، در ارتباط با حقایق فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین، راه‌اندازی مکانیزم مشاوره تحت ریاست کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی(BTWC) را محتمل می داند.
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
آمریکا هیچ نشانه ای از استفاده احتمالی روسیه از سلاح شیمیایی در اوکراین را مشاهده نکرده است
ژائو لیزقیان، Zhao Liqianسخنگوی وزارت امور خارجه چین، در مورد اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین، از واشنگتن خواست تا فعالیت‌های نظامی‌سازی بیولوژیکی خود را در داخل و خارج از کشور روشن کند.
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آنچه اکنون در اوکراین فاش شده است بخش کوچکی از بیش از 300 آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده است که در سراسر جهان پراکنده شده اند، روسیه اسناد جدیدی در مورد کار آنها ارائه خواهد کرد".
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала