چگونه در ایران تعرفه‌های اینترنت اصلاح خواهد شد؟

© Depositphotos.com / Mikdamمی دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟
می دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
کارشناس: وزارت ارتباطات بر اساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اجازه نداشت تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت که برای اصلاح تعرفه‌های حوزه فناوری کارگروهی تشکیل شده است و درنظرداریم روشی را اجرا کنیم که در آن فشاری از نظر مالی و اقتصادی به مردم وارد نشود.
وی در ادامه افزود: " بر اساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اجازه نداشت تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افزایش دهد. اما این مساله باعث شد مشکلاتی بر سر راه توسعه اینترنت ثابت به وجود بیاید. یکی از چالش‌هایی که وزارت ارتباطات در سال آینده با آن روبه‌رو است. پیدا کردن بهترین مدل برای اصلاح تعرفه‌ها است.
هدف ما این است که به نقطه مطلوبی برسیم و طوری تعرفه را اصلاح کنیم که به مردم فشار نیاید. می‌دانیم مردم درگیر انواع و اقسام تورم‌ها هستند و باید کمک‌شان کنیم.
اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اعلام رتبه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت ایران در جهان + جزئیات
اپراتورها سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی حق السهم را داشتند، البته شامل خیلی از اپراتورها نمی‌شد اما الان این ۲ درصد نباید بهانه‌ای برای افزایش نرخ باشد. طبق روال معمول، تعرفه‌ها اصلاح خواهد شد اما ربطی به ۲ درصد ندارد. در حال پیگیری از شورای نگهبان هستیم تا این ۲ درصد حذف شود.
بهترین استفاده از باند فرکانسی ۸۰۰-۷۰۰ را انجام خواهیم داد. برای بهترین استفاده از باند فرکانسی ۸۰۰-۷۰۰ با صدا و سیما در تعامل خواهیم بود. ما در ابتدا باید ببینیم نیاز صداوسیما چیست و اگر توانش را داریم، آن‌را برطرف کنیم.
خوش‌بین هستیم که از این محدوده فرکانسی که جزو انفال عمومی به حساب می‌آید و سرمایه ملی است، بهتر از آن استفاده شود. فرکانس‌های دیگر (۳۵۰۰-۳۶۰۰) نیز برای توسعه اینترنت نسل پنجم وجود دارند که برای محدوده خاصی مناسب است، ما در تلاش هستیم تا از تمام ظرفیت‌ها برای رشد فناوری استفاده کنیم.
از ابتدا برای ارتباط با مردم راه‌های متعددی را مطرح کرده‌ بودم اما متاسفانه تمام توجه‌ها روی راه ارتباطی از طریق ارسال پیامک متمرکز شد.
اختلال دوباره در کار شبکه اینترنت همراه در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
رفع مشکل ارتباطی ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران
من وزیر ارتباطات بیش از ۸۰ میلیون ایرانی هستیم و آن راه ارتباطی را برای عموم مردم اعلام کرده بودم. در تعدادی از روستاهای کشور، هنوز ارتباطات دیتا برقرار نیست و آن‌ها به فضای مجازی دسترسی ندارند. من باید در دسترس روستاییان عزیزی که به هر دلیلی در روستای آن‌ها اینترنت وجود ندارد نیز باشم تا بتوانند با ارسال پیامک ارتباط برقرار کنند.
شبکه‌های اجتماعی ابزار خوبی برای ارتباط با مردم است و می‌توان بازخورد کارهای انجام شده را از آن‌ها گرفت و نظرات مردم را بدون واسطه شنید. در این مدت نیز از طریق تمام کانال‌های ارتباطی که در فضای مجازی مجاز دارم، به مردم گزارش کار داده‌ام. مردم در جریان کارها هستند و من توصیه می کنم تمام دولتمردان در این فضا باشند و از آن استفاده کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала