روسیه از تجربه ایران برای حل وضعیت خدمات رسانی به هواپیما ها در شرایط تحریمی بهره می گیرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از تجربه ایران برای حل وضعیت خدمات رسانی به هواپیما ها در شرایط تحریمی بهره می گیرد
روسیه از تجربه ایران برای حل وضعیت خدمات رسانی به هواپیما ها در شرایط تحریمی بهره می گیرد 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
وزیر حمل و نقل روسیه بیان داشت که تقریبا ۸۰ هواپیمای شرکت های هوایی روسی در خارج از کشور به خاطر تحریم های ضد روسی توقیف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی ساویلیف در جریان جلسه کمیته شورای فدراسیون در زمینه سیاست اقتصادی گفت: کلا در کشور ۱۳۶۷ هزار هواپیما تا قبل از تحریم ها بود. ما ۷۸ هواپیما را از دست دادیم و ضمن پرواز در خارج از کشور توقیف شدند. این هواپیما ها از جمله در کشورهای دوست مانند ترکیه، آذربایجان و ارمنستان توقیف شده اند.
به گفته ساویلیف روسیه سعی دارد با شرکت های لیزینگ غربی در خصوص خرید هواپیما صحبت کند اما آنها وارد مذاکره نمی شوند. در این شرایط روسیه انتقال ناوگان برای ثبت در روسیه را شروع می کند.
وزیر حمل و نقل روسیه گفت: ما تقریبا ۸۰۰ هواپیما را به ثبت روسی منتقل کردیم، آنها را در شرکت های بیمه روسی که تحت حمایت بانک مرکزی هستند، بیمه می کنیم و هواپیماها باقی می مانند. ما در جستجوی روش های قانونی برای توافق با لیزینگ ها هستیم و این مسئله حل خواهد شد اما فعلا موفق نشده ایم. در واقع ممنوعیت و درخواست بازگشت وجود دارد، آنها نمی خواهند وارد مذاکره برای پرداخت غرامت خود و خرید هواپیما توسط خطوط هوایی روسیه شوند."
وی افزود: با این وجود ما امید خود را از دست نمی دهیم و آنها را پس نمی دهیم. زیرا پس دادن آنها به معنای بدون هواپیما ماندن است. شما این مسئله را درک می کنید و بنابراین دولت چنین تصمیمی گرفته است.
وزیر اذعان داشت که پروازها ادامه دارد اما در برخی مراحل، هواپیماها به قطعات نیاز خواهند داشت. به گفته وی مسئولان در حال حاضر با تمرکز به تجربه ایران که سال ها در تحریم بوده، به دنبال راه حلی برای موضوع هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала