خطر ظهور ویروس های نوپدید افزایش می‌یابد

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
اشتراک
سازمان بهداشت ایران: با توجه به اتفاقاتی که در دوره کنونی رخ می‌دهد با ویروس‌های نوپدید زیادی رو به رو خواهیم شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، مریم واعظ جلالی، ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایران، نسبت به مواجه شدن با ویروس های جدید هشدار داد.
وی در ادامه افزود: "در این مقالات اشاره شده است که ویروسی مشابه کووید ۱۹ از خفاش جدا شده و با توجه به خصوصیات ژنتیکی که دارد، توانایی انتقال به انسان‌ها را هم دارد.
این مسئله موید آن است که نباید نسبت به طبیعت بی تفاوت بود زیرا زندگی همه انسان‌ها وابسته به یکدیگر است و در حال حاضر به خاطر حجم بی شمار سفرهایی که روی کره زمین انجام می‌شود، اندازه زمین کوچک شده و به همین خاطر می‌توان در مدت کوتاهی ویروس‌ها را بر روی کره زمین جا به جا کرد.
ابداع روش زنده نگه داشتن مغز مرده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
تاثیر ویروس کرونا بر مغز
احتمال جابه جایی ویروس‌هایی که در بدن بندپایان وجود دارد و می‌توانند با بارهایی که در سفرها جابه جا می‌شود از محیطی به محیط دیگر انتقال یابند. با توجه به اتفاقاتی که در دوره کنونی رخ می‌دهد با ویروس‌های نوپدید زیادی رو به رو خواهیم شد.
از سال ۲۰۰۹ تا کنون سازمان بهداشت جهانی ۶ بار نسبت به بیماری‌های ویروسی و نوپدید هشدار داده و اپیدمی بیماری‌هایی مانند ابولا، سارس و کووید ۱۹ نشانگر حائز اهمیت بودن توجه به بیماری‌های ویروسی است.
با توجه به اینکه از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۶ تذکر سازمان بهداشت جهانی در مورد بیماری‌های ویروسی بوده است، اگر مراکز تحقیقاتی بیشتری با تجهیزات کافی در حوزه ویروس شناسی فعالیت کرده، همکاری متخصصان این حوزه در کشور با سازمان بهداشت جهانی توسعه یافته و با توجه به توان محققان و دانشگاهیان امکانات لازم برای تشخیص ویروس‌های نوپدید فراهم شود، می‌توان با آمادگی بیشتری در برابر این بیماری‌ها اقدام کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала