زلنسکی از برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در مورد دونباس و کریمه خبر داد

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceزلنسکی از برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در مورد دونباس و کریمه خبر داد
زلنسکی از برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در مورد دونباس و کریمه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
زلنسکی: توافقات سازش با روسیه باید در اوکراین به همه پرسی گذاشته شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز دوشنبه 21 مارس گفت: سرانجام، مصالحه در مذاکرات بین کی‌یف و مسکو با یک همه پرسی تماماً اوکراینی تعیین می شود.
به گفته وی، این به مسائل تضمین های امنیتی و همچنین سرزمین های "موقتاً اشغال شده" دونباس و کریمه مربوط می شود. همانطور که او معتقد است، اوکراین در ناتو پذیرفته نمی شود، زیرا آنها از روسیه می ترسند.
زلنسکی ادامه داد: کشورهای ناتو هستند که می‌خواهند ضامن امنیت باشند، که متأسفانه نمی‌توانند ما را به عضویت 100 درصدی در این ائتلاف معرفی کنند، اما آماده‌اند هر کاری که ناتو باید انجام می‌داد اگر ما عضو ائتلاف بودیم، انجام دهند. و من فکر می کنم که این یک سازش مناسب است.
به گفته زلنسکی، در مورد تضمین های امنیتی، ما در مورد تغییرات قانون اساسی و تغییرات در قوانین اوکراین صحبت می کنیم. همانطور که این سیاستمدار خاطرنشان کرد، او در این مورد به همه گروه های مذاکره کننده گفت: تغییرات می توانند تاریخی باشند، بنابراین کی‌یف به همه پرسی روی خواهد آورد.
وی ادامه داد: مردم باید بگویند و به برخی از قالب های سازش پاسخ دهند. اما اینکه آنها چه خواهند بود، موضوع گفتگو و تفاهم ما بین اوکراین و روسیه است.
اوایل روز دوشنبه، هیئت‌های روسیه و اوکراین دور جدیدی از گفتگوها را درباره وضعیت دونباس آغاز کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала