روابط روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی پس از سخنان جنجالی بایدن

© AFP 2023 / Win McNameeروابط روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی پس از سخنان جنجالی بایدن
روابط روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی پس از سخنان جنجالی بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه گفت: سخنان بایدن درباره پوتین روابط روسیه و آمریکا را در آستانه قطع شدن قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه ا اعلام کرد که اظهارات توهین آمیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در مورد ولادیمیر پوتین، روابط روسیه و آمریکا را به هم می زند.
بایدن هفته گذشته گفت که پوتین را یک "جنایتکار جنگی"، "دیکتاتور مرگبار" و "راهزن خالص" می داند. امروز به همین مناسبت جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه به وزارت خارجه احضار شد و یادداشت اعتراضی به وی تسلیم شد.
چنین اظهاراتی از سوی رئیس جمهور آمریکا، شایسته یک دولتمرد با چنین رتبه ای نیست، این سخنان روابط روسیه و آمریکا را در آستانه قطع شدن قرار داده است.
به سالیوان هشدار داده شد که خصومت‌ ها علیه روسیه "قاطعانه دفع خواهد شد". علاوه بر این، سفیر به شدت با موضوع "تضمین شرایط کاری عادی برای ماموریت های دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده، از جمله تضمین برای عملکرد بی وقفه آنها" مواجه شد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، در اظهار نظر در مورد سخنان بایدن، قبلاً چنین لفاظی های رئیس جمهور آمریکا را که در اثر بمب هایی که صدها هزار نفر در سراسر جهان کشته شدند، غیرقابل قبول و نابخشودنی خواند.
او چنین اظهارات صاحب کاخ سفید را با عصبانیت، خستگی و فراموشی توضیح داد. پسکوف تاکید کرد که این اولین توهین شخصی رهبر آمریکا به پوتین نیست. در همان زمان، سخنگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کرملین ارزیابی های تند از رفتار بایدن ارائه نخواهد کرد تا باعث تجاوز بیشتر نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала