ده راهکار برای اجتناب از تصادفات ناشی از خستگی +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تصادفات در ایران
تصادفات در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
لازمه جلوگیری از تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی رعایت راهکارها می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سال نو شمسی در ایران با آغاز سفر‌های نوروزی و بالا رفتن احتمال و میزان تصادفات جاده‌ای همراه است. برای اینکه مسافران سفری ایمن داشته باشند و آمار تصادفات جاده‌ای به کمترین حد برسد لازم است نکات مهمی را حین رانندگی در نظر گرفت چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمال وقوع تصادف در هنگام خواب‌آلودگی، حدود سه تا چهار برابر نسبت به حالت عادی بیشتر می‌شود.
راننده‌ی خودرو باید قبل از شروع سفر حداقل ۷ ساعت بخوابد. در طول مسیر، به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کند. از تهویه مناسب و هوای تازه در حین سفر استفاده کند. پشت فرمان از بی‌حرکتی ممتد اجتناب کنید و هرازگاهی عضلات خود را کش دهند. سرنشین کنار راننده، از خوابیدن یا ایجاد حالت خواب‌آلودگی و خمیازه‌های متوالی اجتناب کند. در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و تنگی مجرای بینی، رانندگی را به فرد دیگری واگذار کند. در زمان‌های استراحت در طول مسیر، غذاهای سبک بخورید و از مصرف شیرینی پرهیز شود.
در صورت مصرف داروهای خواب‌آور، ضد حساسیت و مسکن‌ها از رانندگی اجتناب شود. هنگام بروز علائم خستگی و خواب‌آلودگی، در این مکان مناسب خودرو متوقف شود و راننده بخوابد. کاربران معتقدند خطای انسانی مهم‌ترین علت تصادفات رانندگی می‌باشد. آنها هم نظر عنوان می‌کنند رعایت مسائل کوچک می‌تواند در مجموع از پیشامدهای خیلی تلخ جلوگیری کند ضمن اینکه اصلی‌ترین عامل تصادفات خواب‌آلودگی و خستگی حین رانندگی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала