اجرای طرح مقابله با توزیع و استفاده ازسلاح غیرمجاز در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا
قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا به تشریح جزئیات اجرای طرح مقابله با توزیع و استفاده از سلاح غیرمجاز در کشور پرداخت.
وی در ادامه افزود: "در کشور ما امروز همه شاد و پرنشاط هستند و امیدواریم هیچ کسی غم چه در تصادفات چه در سایر موارد نبیند. کشور اجتماعی است امنیتی و انتظامی نیست و منش ما و برنامه‌های ناجا هم اجتماعی است.
بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای آرامش و تکیه گاه مردم پیش بینی شده است و بیش از ۷۰ هزار خودرو و موتور و شناور و بالگرد آماده‌باش هستند. افرادی که بخواهند در مسیر اقتصادی مردم حرکت منفی کنند و رو به قاچاق بیاورند و به اصطلاح از خودروهای شوتی استفاده کنند حتماً با آنها برخورد می‌کنیم.
در راستای شعار سال حتماً هدفمند می‌شویم و مقابله با قاچاق در مرزها و پایانه‌ها را مضاعف پیگیری می‌کنیم. در حوزه مقابله با مواد مخدر بیش از ۹۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم.
مردی با دیدن پنیر اسلحه کشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
مردی با دیدن پنیر اسلحه کشید
با افرادی که در حوزه قاچاق سلاح و مهمات هستند برخورد می‌کنیم و افرادی که سلاح غیرمجاز دارند را شناسایی و قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم. جمع آوری سلاح غیرمجاز را تا حدی پیش می‌بریم که افرادی که سلاح غیرمجاز دارند احساس ناامنی کنند.
دستگاه‌هایی که به این افراد مجوز دادند باید رصد کنند و تذکرات لازم را بدهند. قبل از اینکه افرادی که سلاح غیر مجاز دارند را بگیریم به مراجع مشخص بروند و سلاحشان را تحویل دهند.
ما درگیری‌هایی که از اسلحه استفاده می‌کنند را نمی‌توانیم تحمل کنیم، برخی از استان‌ها در حوزه ورود سلاح شاخص هستند که این استان‌ها را به دقت رصد می‌کنیم. خوزستان یک بدعتی را مطرح می کرده است که به عنوان آداب و رسوم از سلاح استفاده می‌کنند اما این موضوع خلاف قانون است و بعضاً دیده شده است که مراسم عروسی تبدیل به عزا شده است.
طرح مبارزه با سلاح غیرمجاز در کشور آغاز شده است. استان‌های خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان در اولویت طرح مبارزه با سلاح غیرمجاز قرار دارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала