سازمان ملل امتناع از سوخت روسیه را دیوانگی خواند

© AP Photo / John Thysسازمان ملل امتناع از سوخت روسیه را دیوانگی خواند
سازمان ملل امتناع از سوخت روسیه را دیوانگی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل، جایگزینی سوخت روسیه را با جنون که آب و هوا را تهدید می کند مقایسه می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که جایگزینی شتابزده سوخت روسیه دیوانه کننده است و اهداف جهانی آب و هوا را تهدید می کند.
وی اظهار داشت: تمایل عجولانه بسیاری از کشورها برای کاهش وابستگی به سوخت روسیه منجر به افزایش مصرف زغال سنگ و گاز طبیعی شده است.
به گفته دبیرکل، این اقدامات می تواند مانع دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی شود و بسیار خطرناک است. این به گونه ای طراحی شده است که افزایش متوسط ​​دمای جهانی را زیر ۲ درجه سانتیگراد، ترجیحاً زیر ۱.۵ درجه نگه دارد. برای دستیابی به این هدف، انتشار کربن باید تا پایان دهه به نصف کاهش یابد. در عوض، انتشار گازهای گلخانه ای با سیاست های زیست محیطی فعلی ۱۴ درصد افزایش می یابد.
گوترش تصریح کرد: کشورها می توانند آنقدر درگیر کمبود فوری منابع سوخت فسیلی شوند که سیاست های کاهش سوخت فسیلی را نادیده بگیرند یا محدود کنند. این دیوانگی است. وابستگی به سوخت‌های فسیلی یک نابودی تضمین شده متقابل است.
به گفته دبیرکل، کشورهای جهان نیاز به تسریع در رد انواع سوخت های فسیلی دارند. به ویژه برای آب و هوای جهانی زغال سنگ خطرناک است که کشورهای ثروتمند باید تا سال ۲۰۳۰، تا سال ۲۰۴۰ - توسط کل جامعه جهانی، از جمله چین، آن را کنار بگذارند.
به عنوان مثال، او آفریقای جنوبی را ذکر کرد که با حذف تدریجی زغال سنگ در طول کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ موافقت شد که توسط چندین کشور از جمله بریتانیا و ایالات متحده تامین مالی شود. بخش عمده ای از مسئولیت رسیدگی به بحران آب و هوا بر عهده ثروتمندترین کشورهای گروه ۲۰ است که حدود ۸۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала