اتحادیه اروپا استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی را تصویب کرد

© Photo / Official website of EUاتحادیه اروپا استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی را تصویب کرد
اتحادیه اروپا استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه لتونی بیان کرد: قطب نمای استراتژیک، مجموعه ابزارهای لازم را برای اتحادیه اروپا فراهم می کند تا در کنار ناتو به یک بازیگر واقعی در حوزه های امنیتی و دفاعی تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، ادگارس رینکوویچ وزیر امور خارجه لتونی، گفت که اتحادیه اروپا اولین استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا "قطب نمای استراتژیک" را تایید کرده است.
وی در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا به تازگی قطب نمای استراتژیک را تأیید کرده است، این مجموعه ابزارهای لازم را برای اتحادیه اروپا فراهم می کند تا در کنار ناتو به یک بازیگر واقعی ژئوپلیتیک در حوزه های امنیتی و دفاعی تبدیل شود.
پیش از این گزارش شده بود که در جریان نشست عمومی وزرای خارجه و وزرای دفاع اتحادیه اروپا قرار است بر سر "قطب نمای استراتژیک" به توافق برسند. صحبت درباره این است که باید اهداف اتحادیه اروپا در مسائل امنیتی و دفاعی را منعکس گردد و تهدیدات مربوطه شناسایی شود.
انتظار می رود این برنامه مشترک پاسخگویی بهتر به بحران های خارجی، حفاظت از اتحادیه اروپا و شهروندان آن و استفاده موثرتر از قابلیت های دفاعی موجود را ممکن سازد. انتظار می رود در نشست سران اتحادیه اروپا در ۲۴ تا ۲۵ مارس، این استراتژی به تصویب نهایی رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала