هشدار رئیس جمهور فنلاند درباره خطرات پیوستن این کشور به ناتو

© Flickr / CGP Greyپرچم فنلاند
پرچم فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور فنلاند: پیوستن به ناتو می تواند وضعیت اروپا را بدتر کند.
به گزارش اسپوتنیک، ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت: تلاش فنلاند برای پیوستن به ناتو با "خطر جدی" تشدید تنش در اروپا همراه است.
به گفته وی، عضویت در اتحاد آتلانتیک شمالی به عنوان یکی از گزینه های جایگزین برای وضعیت فعلی فنلاند تلقی می شود. گزینه دیگر تعمیق همکاری دفاعی با ایالات متحده و سوئد است. به گفته نینیستو، هر دو گزینه شامل تقویت امنیت فنلاند در میان ترس از عملیات ویژه روسیه در اوکراین است. وی خاطرنشان کرد: با این حال، در مورد ناتو خطرات جدی وجود دارد.
نینیست تاکید کرد: "من به خوبی درک می کنم که مثلاً هنگام پیوستن به ناتو، ممکن است به نظر برسد که نگرانی های ما تمام شده است. اما همه این جایگزین ها شامل خطراتی هستند که باید از آنها آگاه باشیم. در حال حاضر، خطر اصلی تنش اوضاع در اروپا است".
پیش از این رئیس جمهور فنلاند گفته بود که مقامات این کشور آماده بحث درباره عضویت در ناتو هستند، زیرا معتقدند وضعیت جهان به دلیل حوادث اوکراین تغییر کرده است. سانا مارین، نخست وزیر فنلاند پیشتر گفته بود که هلسینکی آماده است تا در صورت بروز مشکلات امنیت ملی، برای پیوستن به ائتلاف درخواست دهد. همانطور که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، تصمیم برای اتخاذ چنین اقدامی به عهده این کشورها است، درهای ناتو همچنان باز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала