گزارش و تحلیل

درسی که بسیاری از جریان اوکراین باید بگیرند

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر درسی که بسیاری از جریان اوکراین باید بگیرند
درسی که بسیاری از جریان اوکراین باید بگیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
اشتراک
همه محافل دیپلماتیک باور دارند که دیر یا زود جریان اوکراین با یک توافق سیاسی حل وفصل خواهد شد.
جالب اینکه همه متفق القول هستند روسیه به اهداف خود از عملیات ویژه نزدیک شده و در واقع فعلا ایالات متحده است که تلاش دارد که این جریان طولانی شود و جلوی هر توافق سیاسی را می گیرد، چون این فقط آمریکا است که در حال بهره برداری از این جریان می باشد و کلا از خونریزی وکشته شدن انسان ها سود می برد، مخصوصا کارخانه های اسلحه سازی آمریکا که بر عکس دیگر شرکت ها که سهام شان سقوط کرده سهام کارخانه های اسلحه سازی آمریکا رشد چشم گیری داشته.
به هر صورت اگر همه مباحث له یا علیه را کنار بگذاریم باید توجه داشته باشیم که این جریان درس بسیار مهمی برای بسیاری از کشورها داشت و دارد این است که از این پس بخش بزرگی از سرمایه گذاری دفاعی کشورها باید روی جنگهای غیر متعارف و مخصوصا رسانه ای باشد در غیر این صورت شما حتی اگر قویترین ارتش دنیا را داشته باشید و این ارتش همه قوانین بین المللی را رعایت کند و حتی پیروزی های چشم گیری داشته باشد، رسانه ها می توانند همه چیز را معکوس نشان دهند.
اینکه مثلا ارتش روسیه موفق شده مراکزی که در آن روی تولید سلاح های بیولوژیک و شیمیایی در اوکراین توسط آمریکایی ها کار می شده را سالم در دست بگیرد و مدارک و مستندات زیادی را کشف کند شاید یک کار بسیار عظیم به حساب آید، کاری که همه کارشناسان نظامی اذعان دارند بسیار موفقیت آمیز بوده اما چون آمریکایی ها افسار جنگ رسانه ای را در اختیار دارند آنها کاری می کنند که مردم جهان توجهی به این نداشته باشند که همین ویروس کرونا که جان ملیون ها انسان را گرفته، حتی صدها هزار آمریکایی، احتمالا توسط خود آمریکایی ها در اوکراین تولید شده باشد.
توجه داشته باشید که حتی چین با این همه پول و ثروت اش نتوانسته در زمینه رسانه ای به گونه ای عمل کند که از تهمت های آمریکا به چین دفاع کند و امروزه که روسیه موفق شده چنین مدارک ارزشمندی را به دست آورد حد اقل برای رفع شبهه از چین از آن استفاده کند.
چون سرمایه گذاری لازم در زمینه جنگ رسانه ای انجام نشده.
توجه داشته باشید که جنگ رسانه ای آنقدر موثر بوده و هست که غربی ها موفق شدند همه کارهای خود بر علیه روسیه و مردم روسیه که شاید بتوان گفت تا همین صباح قبل تر جزو ارزش های انسانی به حساب می آمد را توجیه کنند.
از مصادره (سرقت یا بالا کشیدن) اموال روس ها در کشورهای غربی گرفته تا برخورد های غیر انسانی با شهروندان روس تا حتی منع خواندن کتاب های نویسندگان روس و یا ممنوعیت های ورزشی و موسیقی وهنری و ...
در حالی که برخی مجامع ورزشی کمیته های ورزشی کشورهای اسلامی را به دلیل خودداری از مبارزه با اسرائیلی ها محروم و محکوم می کنند مشاهده می کنیم امروزه حتی ورزشکاران برای خودداری از بازی در مقابل روس ها تشویق می شوند.
آیا تصور می کنید اگر سلطه رسانه بر اذهان مردم جهان نبود امکان داشت که مردم توجیه چنین رفتارهایی را به هر دلیلی باشد بپذیرند؟
اینجا است که باید همه کشورها توجه کنند که جنگ های آینده اول جنگ های غیر متعارف و مخصوصا رسانه ای می باشد وباید به همان مقدار که روی تولید و یا خرید اسلحه و تقویت بنیه دفاعی خود سرمایه گذاری می کنند، وحتی بیشتر، روی تقویت بنیه رسانه ای خود سرمایه گذاری کنند.
وباید توجه داشته باشند از این پس این رسانه است که به عنوان تسلیحات بازدارنده و یا نابودی دست جمعی شناخته می شود هر کشوری که از سرمایه گذاری غفلت کند ضربه بزرگی خواهد خورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала