الجزایر پیشنهاد آمریکا در خصوص انتقال گاز به اروپا را رد کرد

© Sputnik / Vitaliy Ankovالجزایر پیشنهاد آمریکا در خصوص انتقال گاز به اروپا را رد کرد
الجزایر پیشنهاد آمریکا در خصوص انتقال گاز به اروپا را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
اشتراک
الجزایر در هیاهوی بحران اوکراین، درخواست امریکا برای از سرگیری فعالیت خط انتقال گاز به اسپانیا را نپذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، الجزایر درخواست آمریکا برای از سرگیری فعالیت خط انتقال گاز این کشور به اسپانیا را رد کرد.
درپی تنش‌ های اخیر الجزایر با رباط در دسامبر سال گذشته میلادی، مقام‌ های الجزایری اخیراً این خط انتقال گاز را که از مغرب می‌ گذرد، بسته بودند.
منابع الجزایری اعلام کردند که آمریکا در سفر اخیر وندی شرمن به رباط، مادرید و الجزایر، خواهان از سرگیری فعالیت این خط انتقال گاز شده بود.
Джонсон:  Западу предстоят трудные времена - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
بوریس جانسون: به دنبال امتناع از خرید نفت و گاز روسیه روزهای سختی برای غرب در پیش است
در پی بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ هایی از سوی آمریکا علیه روسیه، آمریکایی‌ ها در پی کمک به همپیمانان اروپایی خود برای جایگزینی گاز وارداتی از روسیه هستند ولی الجزایر که ۱۱ درصد از واردات گاز کشورهای اروپایی را تامین می‌ کند درحال حاضر مایل به افزایش صادرات گاز به قاره سبز نیست.
الجزایر در مواجهه با بحران اوکراین، جنبه احتیاط را رعایت می‌کند زیرا می‌ خواهد روابط خود را با مسکو حفظ کرده و از پیوستن به صف حامیان غرب در این بحران خودداری کند.
صادرات گاز از خط انتقال یادشده در پی خودداری الجزایر درپی تنش‌ های سیاسی با مغرب از تمدید قرارداد فی مابین با این کشور، در ۳۱ اکتبر گذشته قطع شده بود.
حتی درصورت موافقت الجزایر با افزایش صادرات گاز به اروپا، این اقدام در کوتاه مدت راه حل قابل قبولی به شمار نمی‌ رود چرا که افزایش صادرات گاز در بلندمدت نیاز به سرمایه گذاری های کلان و بازه زمانی حداقل ۵ ساله برای اجرا دارد درحالی که اروپا برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه در تنگناست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала