چهار پیامد کم خوابی

CC0 / Pixabay / چهار پیامد کم خوابی
چهار پیامد کم خوابی 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
اشتراک
کمبود خواب منجر به مشکلات حافظه و افزایش سریع وزن می شود.
به گزارش اسپوتنیک، کم خوابی را نباید نادیده گرفت زیرا می تواند رفتار افراد را کاملا تغییر دهد و بر سلامت آنها تاثیر منفی بگذارد. روزنامه فنلاندی Ilta-Sanomat در این باره نوشت.
در این مقاله به چهار مشکل اصلی که کمبود خواب منظم منجر به آن می شود، اشاره شده است. اول از همه مغز انسان به طور کامل کارش را از سر نمی گیرد. کمبود خواب باعث خستگی و مشکلات حافظه می شود که در نتیجه کاهش زمان واکنش و تمرکز را به دنبال دارد. یک شب بی خوابی خطر تصادف را افزایش می دهد.
دوم اینکه کمبود خواب مزمن منجر به افزایش وزن سریع می شود. همانطور که دانشمندان توضیح می دهند، کمبود خواب باعث افزایش گرسنگی و اشتها می شود که در نتیجه فرد بیش از حد لازم غذا می خورد. علاوه بر این در فرد مبتلا به اختلالات خواب، تحمل طبیعی بدن برای گلوکز کاهش می یابد که ممکن است باعث ابتلا به دیابت نوع ۲ شود.
علاوه بر این کمبود خواب منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا می شود. در نتیجه کمبود خواب نه تنها بر عملکرد مغز بلکه بر کار قلب و عروق خونی نیز تاثیر منفی دارد. همچنین کمبود خواب می تواند خلق و خو را خراب کرده و علائم افسردگی ایجاد کند. به ویژه فردی که به اندازه کافی نمی خوابد بیشتر مستعد عصبانیت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала