نماد گردشگری و تک درخت نهل ساحل دَرَک قطع شد +عکس،ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / درخت نخل
درخت نخل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
قطع تک درخت زیبای ساحل "دَرَک" بلوچستان، بسیاری کاربران و مردم ایران را متاثر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از قطع شدن تک درخت زیبای ساحل "دَرَک" بلوچستان در فضای مجازی منتشر شده است که با تاثر و تاسف فراوان کاربران همراه شده است.
نعمت‌الله نجاری، فرماندار زرآباد در یک گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: تک درخت نخل ساحل زیبای "دَرک" شهرستان زرآباد شب گذشته توسط افراد ناشناس قطع شده است. و این در حالیست که پیش از این توسط وزارت میراث فرهنگی در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده بود.
وی همچنین بیان کرد: این درخت منظره‌ای بسیار زیبا و تماشایی در ساحل روستای دَرک ایجاد کرده بود و سالانه گردشگران زیادی برای ثبت تصویر با آن به این منطقه مراجعه می‌کردند و این درخت نخل که چندین دهه قدمت داشت. نجاری، عنوان کرد تک درخت دَرک به نوعی نماد روستا محسوب می‌شد و مردم محلی از این واقعه ناگوار به شدت ناراحت شده‌اند و پیگیری برای شناسایی و برخورد با عوامل این اقدام ناشایست ادامه دارد.
ضمن اینکه روستای گردشگری درک محل تلاقی کویر و دریا محسوب می‌شود و مناظر طبیعی آن سالانه تعداد زیادی گردشگر را از داخل و خارج از کشور به زرآباد جذب می‌کند. خوشبختانه با همت اهالی روستا نخل دیگری جایگزین تک درخت ساحل درک شد تا نماد این روستا مجدداً احیا شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала