چرا موضع نامشخص اوکراین، غرب را نگران می‌سازد؟

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر کی اف: ایران اجازه نداد اوکراین از مظنونان پرونده بوئینگ سرنگون شده بازجویی کند
کی اف: ایران اجازه نداد اوکراین از مظنونان پرونده بوئینگ سرنگون شده بازجویی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
رسانه‌ها:غرب از موضع نامشخص اوکراین در مذاکرات با روسیه نگران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " واشنگتن‌پشت"،این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی می نویسد، گزارش های متناقض از مذاکرات بین روسیه و اوکراین باعث سردرگمی کشورهای غربی می شود زیرا آنها نمی دانند که اوکراین در نهایت به خاطر آتش بس حاضر است از چه چیزی صرف نظر کند.
به نوشته نشریه نامبرده، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با یک "انتخاب عذاب آور" روبروست. دولت زلنسکی هنوز در حال تصمیم گیری است که کدام یک از خواسته های طرف روسی می تواند قابل قبول باشد و اوکراین برای دادن چه امتیازاتی آماده است.
در عین حال، جزئیات توافق صلح که مقامات اوکراینی در حال مذاکره با مسکو هستند، همچنان برای رهبران غربی یک معما باقی مانده است. دیپلمات‌ها می‌گویند سیگنال‌های متفاوت زلنسکی درباره نزدیک شدن کی‌یف به توافق با روسیه، نگرانی‌ها را درباره "مسیر مذاکرات" افزایش می‌دهد.
لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
لاوروف: تعامل میان روسیه و چین تقویت خواهد شد
به گفته یک منبع آگاه، زلنسکی در جریان گفتگو با نخست وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی، "علاقه چندانی به حل و فصل بحران از طریق مذاکرات" را نشان نداد، اما گفت که اوکراین به مبارزه خود و جنگ تا زمانی ادامه خواهد داد تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته های خود را تغییر بدهد.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала