گزارش و تحلیل

رفتارهای ریاکارانه و بدون مجازات آمریکا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
اشتراک
یک نشریه چینی در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده در خصوص آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین رفتاری ریاکارانه نشان می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه People's Daily چاپ چین می نویسد؛ ایالات متحده دائماً از کشورهای دیگر می خواهد که از کنوانسیون های مختلف پیروی کنند، اما هنگامی که خودشان آنها را نقض می کنند، هیچ تحقیق و مدرکی را به رسمیت نمی شناسند.
به گفته نویسنده مقاله، واشنگتن اغلب برای مداخله در امور دیگران به بهانه "نگرانی" به "تحقیقات و بازرسی" می پردازد. همچین اتفاقی در سال 1993 با کشتی کانتینری چینی Yinhe رخ داد: ایالات متحده با استناد به برخی اطلاعاتی ادعا کرد که مواد شیمیایی در کشتی حمل می شود و پس از آن کشتی را رهگیری کردند. با این حال بعداً واشنگتن مجبور شد اعتراف کند که هیچ چیز ممنوعه در این کشتی وجود ندارد.
وضعیت مشابهی در سال 2003 رخ داد، زمانی که واشنگتن به دروغ بغداد را به توسعه سلاح های کشتار جمعی متهم کرد. آنها بدون اینکه منتظر مجوز شورای امنیت سازمان ملل باشند، با نقض منشور سازمان، دست به تهاجم زدند. در عین حال، ایالات متحده در حالی که به کشورهای دیگر "اهمیت" می‌دهد، نمی‌ خواهد وقتی اتهاماتی علیه خود مطرح می‌شود، با حقیقت روبرو شود و جامعه بین‌المللی نمی‌ تواند تأیید کند که آیا نقض شده است یا خیر.
نویسنده مقاله یادآوری می کند که ما در مورد وضعیت فعالیت های نظامی-بیولوژیکی آمریکا در اوکراین و اسناد منتشر شده توسط مسکو صحبت می کنیم. به طور روشن، واشنگتن واکنش بسیار آشفته ای نشان داد: ابتدا آنها این اطلاعات را نادرست خواندند، سپس ادعا کردند که مسکو قصد دارد از چنین سلاح هایی علیه کی یف استفاده کند و در پایان گفتند که آنها هرگز کنوانسیون ها را نقض نکرده اند و به صورت شفاف عمل کرده اند. در عین حال، به نظر او، استدلال های ارائه شده از سوی ایالات متحده بسیار متناقض بود.
لوید آستین، رئیس پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
وزیر دفاع آمریکا: هیچکس به درگیری با روسیه نیاز ندارد
وی ادامه می دهد؛ تحلیل تطبیقی ​​این رویدادها به وضوح رفتار ریاکارانه واشنگتن را نشان می دهد که تنها برای منافع خود عمل می کند. نویسنده مقاله می نویسد، با این وجود، "کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی"، به ویژه بند پنجم و ششم آن در مورد حل و فصل اختلافات، به قوت خود باقی است و ایالات متحده باید پاسخ روشنی به جامعه بین المللی بدهد.
وزارت دفاع روسیه قبلاً گزارشی ارائه کرده بود که از آن می توان نتیجه گرفت که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دلار برای فعالیت آزمایشگاه‌ هایی در اوکراین که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت کرده‌اند و به‌ ویژه با عوامل بیماری‌ زای طاعون و سیاه‌ زخم سروکار داشتند، هزینه کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، شبکه ای متشکل از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در آنجا تشکیل شد که در راستای منافع پنتاگون فعالیت می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала