گلوله‌باران جمهوری دونتسک توسط نیروهای اوکراینی

© Sputnik / Aleksei Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Женщины около дома, поврежденного в результате обстрела в микрорайоне Северный в Волновахе
Женщины около дома, поврежденного в результате обстрела в микрорайоне Северный в Волновахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
نیروهای اوکراینی روز جمعه بیش از ۱۵۰ گلوله و خمپاره به سمت جمهوری دونتسک شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبه نظامیان خلق دونتسک اعلام داشتند که از ابتدای روز جمعه، نیروهای اوکراینی بیش از ۱۵۰ گلوله و خمپاره به قلمرو جمهوری دونتسک شلیک کرده‌اند و ۱۱ شهرک زیر آتش قرار گرفته‌اند.
شبه نظامیان خلق دونتسک در حساب تلگرامی خود نوشتند: دشمن از ابتدای روز جاری تاکنون بیش از یکصد و پنجاه گلوله و خمپاره از سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه ۱۲۲ میلی‌متری BM-۲۱ گراد، توپ‌های ۱۵۲ و ۱۲۲ میلی‌متری، خمپاره‌های ۱۲۰ و ۸۲ میلی‌متری شلیک کرده است.
Последствия ночного обстрела в Калининском районе Донецка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
در نتیجه حمله نظامیان اوکراین به دونتسک، 20 نفر کشته شدند
در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای ارائه حفاظت از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد. مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد. از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند. علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала