نهاد تنظیم فعالیت رسانه ها در انگلیس مجوز "راشا تودی" را برای پخش برنامه های تلویزیونی لغو کرد

© Sputnik / NIKITA LUENNEMANNRT
RT  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
نهاد تنظیم فعالیت رسانه‌ای بریتانیا "آفکام" اعلام کرد که مجوز پخش برنامه های شبکه تلویزیونی "راشا تودی" در بریتانیا را لغو کرده است و این تصمیم بلافاصله اجرایی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، نهاد تنظیم فعالیت رسانه های انگلیس در بیانیه ای که در توییتر منتشر شد، گفت: "ما مجوز راشا تودی را برای پخش برنامه در بریتانیا پس گرفتیم و این تصمیم بلافاصله لازم الاجرا است."
دانلود اپلیکیشن های راشا تودی و اسپوتنیک در اپل استور در خارج از روسیه از دسترس خارج شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
دانلود اپلیکیشن های راشا تودی و اسپوتنیک در اپل استور در خارج از روسیه از دسترس خارج شد
پیشتر اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، مسدود کردن فعالیت تعدادی از رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا را یکی از تحریم‌ها در رابطه با عملیات ویژه روسیه برای غیر میلیتاریزه اوکراین اعلام کرده بود. فون در لاین گفت این ممنوعیت شامل راشا تودی، اسپوتنیک و شرکت های تابعه آنها می شود. حساب‌های تیک تاک و اینستاگرام این رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا کار نمی‌کنند و متا به طور کلی دسترسی به آنها را در اتحادیه اروپا محدود می‌کند. اسپوتنیک قبلاً گزارش داده بود که دسترسی به حساب‌های اینستاگرام این خبرگزاری در حال حاضر در حدود 30 کشور اروپایی محدود شده است. بعداً اطلاع حاصل شد که حساب های اسپوتنیک و راشا تودی نیز در در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود شده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو انتظار نداشت که غرب روزنامه نگاران، ورزشکاران و شخصیت های فرهنگی را تحریم کند. والری فادیف رئیس شورای حقوق بشر وابسته به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، درخواستی را به ترزا ریبیرو، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ارسال کرد و از او خواست به دلیل آزار و اذیت نشریات و مطبوعات روسی زبان اقداماتی را برای رعایت هنجارهای مربوط به آزادی رسانه ها اتخاذ کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала