لاوروف: غرب به دنبال منزوی کردن و به حاشیه راندن روسیه است

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: ایران برای از سرگیری مذاکرات درباره برجام در وین آماده است
لاوروف: ایران برای از سرگیری مذاکرات درباره  برجام در وین آماده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت غرب به دنبال منزوی کردن و به حاشیه راندن روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه "آر تی" اظهار داشت: غرب به دنبال منزوی کردن و به حاشیه راندن روسیه و توقف توسعه آن است.
وی افزود: فشار غرب بی سابقه است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: آنچه که در اوکراین شاهد آن هستیم، اصل روند و مسیر راهبرد غرب است، یعنی مهار روسیه، به حاشیه راندن و ممانعت از توسعه روسیه، و همچنین به صفر رساندن نقش مسکو در سیاست، اقتصاد، ورزش، فرهنگ، هنر و علم در جهان است. در حال حاضر شاهد اقدامات بی سابقه همکاران غربی در این زمینه هستیم.
گفتنی است که روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала