رئیس جمهور سوریه: موضوع اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر بشار اسد در مصاحبه با اسپوتنیک: جنگ در سوریه هنوز پایان نیافته است
بشار اسد در مصاحبه با اسپوتنیک: جنگ در سوریه هنوز پایان نیافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور سوریه در سخنانی گفت: جنگ اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت و باعث رسوایی کشورهای غربی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی اظهار کرد: کینه و نفرت غرب نسبت به روسیه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.
وی گفت: سیاستی که غرب به دنبال آن است، سیاست قدرت و تبدیل جهان به جنگل است.
وی با بیان اینکه غرب در دروغگویی و فریبکاری مهارت بیشتری پیدا کرده است، افزود: جنگ اوکراین غرب را در مقابل طرفدارانش رسوا کرد.
رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: هرآنچه غرب بیان می‌کند، دروغ است و تنها به فکر تسلط و غارت جهان است. غرب ثابت کرد که به حقوق بین‌الملل توجهی ندارد و نهادهای حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و جهان را به جنگل تبدیل کرده است.
بشار اسد افزود: جهان به سمت درگیری پیش می‌رود و ما باید به طور جدی درباره چگونگی رویارویی با چالش‌ها فکر کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: جنگ اوکراین موجب افتادن نقاب غرب و رسوایی کامل آنها شد. کشورهای غربی اجازه ابراز خشونت علیه روسیه در شبکه‌های اجتماعی را دادند و یا همه املاک روسیه در خارج از این کشور که متعلق به دولت یا تاجران روسی بود را مصادره کردند، این اقدام آنها مغایر با آزادی در داشتن مِلک و مستغلات است و در واقع، این حقیقت را روشن کرد که تنها مالکیت غرب بر املاک دیگران از نظر آنها درست است.
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
شباهت تکنیک های نازی ها در اوکراین با کلاه سفید ها در سوریه
بشار اسد همچنین اظهار کرد: غرب نژادپرستی و کینه پنهان خود علیه کسانی که مانند خودشان نیستند را نشان داد، این موضوع تنها بر مسلمانان و عرب‌ها صدق نمی‌کند، بلکه شامل همه ملت‌ها می‌شود، کینه‌ای که امروز علیه روسیه مشاهده می کنیم، در تاریخ علیه هیچ کشوری ندیده‌ایم، واین کینه در قبال روسیه و دیگران عمری به درازای چند قرن دارد.
وی در این باره به جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: غرب از ورود هیتلر به روسیه شاد بود و اکنون هیچکس از بیش از ۲۶ میلیون قربانی در روسیه سخنی به میان نمی‌آورد.
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: ما تردیدی در پیشرفت فناوری، علمی و اداری غرب نداریم اما موضوع این است که غرب سیاسی، از لحاظ اخلاقی در سطح پایینی قرار دارد و این همان تصویری است که دیدگاه ما نسبت به غرب در آینده و نحوه تعامل ما با آنها را شکل خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала