تایوان برای مقابله احتمالی با چین آماده می شود

© AFP 2023 / Sam Yehتایوان نگران رشد تهدیدات نظامی چین است
تایوان نگران رشد تهدیدات نظامی چین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
خبرگزاری "سی ان ان" از نگرانی مقامات تایوان در خصوص احتمال تهاجم چین در پس زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه در خاک اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، براساس منبع این خبر؛ علیرغم اینکه پکن بارها احتمال وقوع چنین سناریویی در مورد تایوان را رد کرده است، ترس مقامات این کشور به دلیل وضعیت اوکراین به طور قابل توجهی افزایش یافته است که این موضوع با افزایش فشار چین بر تایوان، که در چند ماه گذشته مشاهده شده، تسهیل شد. به عنوان مثال، چین اخیرا مانورهای نظامی دریایی و هوایی را در تنگه تایوان برگزار کرد. علاوه بر این، همچنین در سال گذشته رکورد تعداد هواپیماهای نظامی چینی در نزدیکی جزیره دیده شده است.
در همین راستا، تایوان آمادگی خود را برای حمله احتمالی چین افزایش داده است. به ویژه، این کشور در سال 2022 رکوردی را برای دفاع اختصاص داد و در پنج سال آینده حدود 8.7 میلیارد دلار دیگر برای این اهداف اختصاص خواهد یافت. مقامات تایوان همچنین برنامه آموزشی سخت گیرانه تری را برای نیروهای ذخیره محلی اعلام کردند، آنها اکنون به جای هفت روز باید در تمرینات 14 روزه شرکت کنند.
Министр иностранных дел Китая Ван И - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
وزیر خارجه چین: موضوع اوکراین و تایوان کاملا متفاوت است، نباید آنها را با هم مقایسه کرد
علاوه بر این، برخی از سیاستمداران تایوانی بار دیگر خواستار افزایش دوره آموزش نظامی اجباری برای مردان 19 ساله تا 36 ساله از چهار ماه به یک سال هستند، شرطی که تا سال 2018 در این کشور اجرا می شد. حزب دولت جدید که چهارمین حزب بزرگ در این ایالت است، خواستار توسعه برنامه‌های ویژه برای زنان تایوانی شد تا در صورت وقوع جنگ بتوانند به عنوان تدارکات خدمت کنند.
چانگ یانتینگ، معاون سابق فرمانده نیروی هوایی تایوان به CNN گفت: این یک درس روشن از وضعیت اطراف اوکراین است. ما باید مسئول حفاظت از کشور خود باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала