گزارش و تحلیل

بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا
بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
علیرغم همه تبلیغات منفی که غرب بر علیه روسیه راه انداخته اما همه می دانند مسبب اصلی همه جریان های رخ داده در اوکراین ایالات متحده آمریکا و ناتو است.
امکان ندارد در جایی از جهان بحرانی وجود داشته باشد و آمریکا در آن دخالت نداشته باشد.
نه فقط الآن بلکه طی چند دهه اخیر پس از پایان جنگ جهانی دوم هر بحرانی در هر کشوری از جهان رخ داده یک طرف اش آمریکا بوده.
امروزه هم آمریکا نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا جنگ و خونریزی دراوکراین ادامه یابد و علیرغم اینکه طی چند روز گذشته از زلنسکی نقل شده بود که حاضر است اوکراین به کشوری بی طرف مانند اتریش و یا سوئد تبدیل شود اما نهایتا دوباره آمریکایی ها وی را وادار کردند حرف خود را پس بگیرد.
اگر به انواع تسلیحاتی که ناتو در حال تحویل آن به اوکراینی ها است نگاهی گذرا بیاندازیم می بینیم که این تسلیحات عموما تسلیحاتی است که برای اطاله جنگ به کار می رود و نه برای خاتمه دادن جنگ.
همه کارشناسان نظامی هم فعلا باور دارند روسیه هنوز تصمیم ندارد شهر های بزرگ اوکراین را تصرف کند و هنوز بخش بزرگی از نیروها و تسلیحات پیشرفته روسیه وجود دارند که از آنها استفاده نشده و همه می دانند روسیه تسلیحاتی در اختیار دارد که در صورتی که تصمیم بگیرد از آنها استفاده کند طی یک شبانه روز می تواند کار را یکسره کند ولی طبیعتا ممکن است هزاران نفر کشته شوند، امری که کاملا معلوم است فعلا در دستور کار نیروهای روسی نیست چون علیرغم همه اختلافاتی که در حال حاضر فیما بین روسیه واوکراین وجود دارد هنوز روس ها مردم اوکراین را جزو هم نژادی های خود تلقی می کنند و امیدوار هستند شرایطی پیش آید که همه بتواند با صلح و آرامش با هم زندگی کنند.
Здание Пентагона США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2017
پنتاگون می خواهد موشک های ضد تانک به اوکراین تحویل دهد
البته به نظر می رسد با تسلیحاتی که آمریکایی ها و ناتو در حال ارسال آن به اوکراین هستند آنها به دنبال آن هستند که روسیه را وادار کنند از تسلیحات دیگر خود برای خاتمه دادن به معرکه استفاده کند.
طی چند روز اخیر ارتش روسیه حجم بالایی از تسلیحاتی که از اوکراینی ها غنیمت گرفته بود را در اختیار نیروهای دونتسک و لوهانسک قرار داد ولی به نظر می رسد بهتر این می باشد که این تسلیحات را در اختیار ستیزه جویانی قرار دهد که درجاهای دیگر جهان با ارتش آمریکا دست و پنجه نرم می کنند.
البته قطعا چنین ایده ای به ذهن مقامات نظامی و یا سیاسی روسیه خطور کرده و شاید هم بعدها شاهد چنین تصمیمی باشیم اما قطعا اگر چنین اتفاقی رخ بدهد دشمنان آمریکا در جای جای جهان بسیار از روسیه قدردانی خواهند کرد و به شکار هواپیماها و تانک های آمریکایی و یا وابستگان به ناتو و متحدین آمریکا در جای جای جهان خواهند پرداخت.
انتشار تصاویری از انهدام موشک انداز اوکراینی توسط روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
انتشار تصاویری از انهدام موشک انداز اوکراینی توسط روسیه
قطعا در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد در کنار مشکلات اقتصادی که به زودی در کشورهای غربی سر باز خواهد کرد قطعا بسیاری از رهبران کشورهای غربی و احزاب آنها باید آهنگ خداحافظی با کرسی های خود را بخواهنند چرا که قطعا به زودی شورش ها در کشورهای غربی و وابسته به ناتو شروع خواهد شد.
نباید فراموش کرد که تازه اول کار است و بسیاری در کشورهای غربی گرم هستند و متوجه آن نیستند که دیر یا زود با سردی بسیار شدید مواجه خواهند شد.
اینکه فعلا مردم برخی کشورهای غربی پذیرای اوکراینی ها هستند قطعا ماجرایی ادامه دار نخواهد بود.
سالها بود اوکراین آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا را داشت اما دلیل اصلی مخالفت برخی کشورهای اروپایی با عضویت اوکراین این بود که آنها بیم آن را داشتند با باز شدن مرزهای اروپا به روی اوکراینی ها ملیون ها اوکرانی به سمت غرب سرازیر شوند.
تجربه پیوستن برخی کشورهای بلوک شرق سابق و همچنین استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی به اتحادیه اروپا تجربه سختی برای اروپایی ها بود چرا که ملیونها مهاجر از این کشورها به غرب حمله ور شدند و موجبات کمبود امکانات و کار و اشتغال برای دیگران را به وجود آوردند.
اگر به جریان رای گیری برای خروج از اتحادیه اروپا نگاه بیاندازید می بینید بیش از 90% آنهایی که به برکزیت رای دادند به این دلیل رای دادند که از هجوم انبوه مهاجران کشورهای بلوک شرق به انگلیس ناراضی بودند و خواهان آن بودند که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همه اینها اخراج شوند.
امروزه بسیاری از اوکراینی هایی که تمایل داشتند به سمت غرب بروند فرصت پیدا کرده اند و شال وکلاه کرده اند و رفته اند کشورهای غربی و قطعا بخش عمده ای از اینها دیگر تصمیم ندارند به اوکراین برگردند.
تا کی کشورهای غربی میتوانند اینها را در اردوگاه های پناهندگان نگه دارند و خرج شان را بدهند.
دیر یا زود اینها از این کمپ ها خارج خواهند شد و به دنبال کار و زندگی خواهند رفت، بچه هایشان مدرسه می خواهند و همه شان درمان و هزینه های تامین زندگی نیاز دارند، آن هم در شرایطی که کشورهای غربی در بدترین شرایط اقتصادی خود پس از جنگ جهانی دوم قرار دارند.
آنوقت است که بسیاری از مردم کشورهای غربی لب به اعتراض خواهند گشود و دیگر این فضای حمایت از اوکراین نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.
کاخ سفید از آمادگی برای گفتگو با روسیه درباره عدم استقرار موشک در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
کاخ سفید از آمادگی برای گفتگو با روسیه درباره عدم استقرار موشک در اوکراین خبر داد
این را در کنار شرایط افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه مثل فلزات (که برای ساخت و ساز ویا صنایع مورد نیاز هستند) و یا حتی نان مردم (به دلیل افزایش قیمت گندم) بگذارید و توجه داشته باشید که همین یکی دو سال پیش بود که مردم فرانسه به دلیل افزایش 6% مالیات بر سوخت به خیابان ها آمدند، حالا قیمت سوخت حدود سه برابر شده.
در انگلیس قیمت هزینه انرژی منازل هشت برابر شده، یعنی اگر یک انگلیسی ماه قبل یکصد پوند برای هزینه انرژی خود پرداخت می کرد ماه بعد باید چیزی حدود هشتصد پوند پرداخت کند.
به گفته برخی دوستان که در انگلیس زندگی می کنند یا قبلا در آنجا زندگی می کردند اکثر مردم این کشور پایان ماه را روی مرز درآمدی خود میگذرانند و اینکه به یکباره مجبور شوند برای انرژی هشت برابر بیشتر هزینه کنند برایشان امکان پذیر نیست، حتی اگر حاضر باشند پول آن را ندارند، و به همین دلیل به احتمال زیاد همه شان به خیابان ها خواهند آمد و شاید هم به همین دلیل می باشد که امروز نخست وزیر انگلیس بوریس جونسون برای دست پوسی خدمت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد امارات رسید، دو فردی که حتی بایدن را به آدم بودن هم قبول ندارند و برای اولین بار در طول تاریخ خود آنها جسارت پیدا کرده اند که پاسخ تلفن رئیس جمهوری آمریکا را ندهند و آن را رسانه ای می کنند تا او را تحقیر کنند.
ببینید اوضاع آمریکا دیگر به کجا رسیده که شاهزاده های امارات وعربستان هم حاضر نیستند رئیس جمهوری اش را تحویل بگیرند.
به هر صورت ماجرا فقط به انگلیس و یا آمریکا ختم نخواهد شد و ادامه جریان اوکراین قطعا کم کم دامان رهبران دیگر کشورهای اروپایی راخواهد گرفت.
اینکه صدر اعظم آلمان مجبور شود دستور دهد 6.5 ملیارد یورو از مالیات سوخت این ماه ماشین های آلمانی را ببخشند تا سر و صدایی بلند نشود هم قطعا به همین دلیل می باشد، اما تا کی او میتواند چنین مبالغی را نادیده بگیرد؟
توجه داشته باشید که امروزه بسیاری در خود آمریکا هم صدایشان در آمده که چطور است دولت بایدن اعلام می کند بودجه برای واکسن مردم آمریکا ندارد و از این پس سازمان های بیمه ای باید متحمل هزینه واکسن گردند یا مردم به صورت آزاد واکسن بزنند، درحالی که ملیاردها دلار برای شعله ور کردن جنگ در اوکراین هزینه می کند.
این درحالی است که برای اولین بار در تاریخ آمریکا قیمت یک گالن بنزین بالای هفت دلار رفته.
آیا فکر می کنید مردم آمریکا خیلی تحمل خواهند کرد و با آقای بایدن درباره تحمل هزینه های دمکراسی بایدنی همسو هستند یا خواهند بود؟
فقط صبر کنید ببینید وقتی اولین هواپیمای نظامی آمریکایی با موشکهای استینگر ناتو در جایی از جهان سرنگون شود دولت مردان آمریکایی چه حالی خواهند داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала