پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای ۸۲۶۹ طرح

© Photo / IRNAبانک برتر ایران معرفی شد
بانک برتر ایران معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
معاون اشتغال وزارت کار ایران، حمایت از طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا را از برنامه‌های مهم این معاونت عنوان کرد و از پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای ۸۲۶۹ طرح با تثبیت اشتغال ۱۹ هزار و ۸۲۸ نفر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمود کریمی بیرانوند در خصوص اقدامات صورت گرفته این معاونت در شش ماه گذشته در حوزه کارآفرینی گفت: به منظور توسعه امور کارآفرینانه و بهره‌وری نیروی کار، ۴۰۰ هزار کارآفرین در سطح کشور شناسایی و ۴۶۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی ساماندهی شده است.
وی افزود: ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارت‌های کارآفرینی به دانش آموزان دختر و پسر در رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ارائه شده و جشنواره شناسایی و انتخاب ایده‌های برتر اشتغال زا و کارآفرینی در سراسر کشور با هدف توسعه و ترویج ایده پردازی برگزار شده است.
کریمی کاهش زمان صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به ۳ روز کاری و پشتیبانی از ۴۲ هزار مورد کسب و کار توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه امور کارآفرینانه عنوان کرد.
الزامات سفر در شرایط پاندمی کرونا از دیدگاه وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
الزامات سفر در شرایط پاندمی کرونا از دیدگاه وزارت بهداشت ایران
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در ادامه درباره پرداخت تسهیلات اشتغال زا به طرح‌های اقتصادی، گفت: یکی از برنامه‌های حوزه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، حمایت از طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا است که در این راستا ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۳۰۵۲ طرح با اشتغال زایی ۹۲۸۴ نفر پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید برای ۶۹۰ طرح با اشتغال زایی ۴۶۵۹ نفر و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای ۸۲۶۹ طرح با تثبیت اشتغال ۱۹ هزار و ۸۲۸ نفر پرداخت شده است.
معاون اشتغال وزیر کار، طراحی و اجرای اطلس الگوهای اشتغال کشور را از دیگر اقدامات این معاونت در ۶ ماه گذشته برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ساماندهی نظام برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اشتغال در کشور با همراهی دستگاه‌ها به منظور تکمیل اطلس الگوهای اشتغال زا در دست اقدام است. این اطلس سامانه‌ای هوشمند و مصور است که نشان می‌دهد در هر نقطه از کشور چه نهادی چه تعداد شغل را با چه الگویی و برای کدام مخاطب ایجاد کرده است.
به گفته کریمی بیرانوند، تاکنون طی مذاکره با بیش از ۷۰ دستگاه بیش از ۱۹۵ الگوی اشتغالزایی احصا شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала