بازگشت کرونا و رکوردشکنی ابتلا این ویروس به چین +ویدئو، عکس

© AP Photo / Oded Baliltyویروس کرونا کروناویروس سویه
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا در چین باعث اعلام مقررات سخت قرنطینه در چندین شهر از جمله دو شهر پرجمعیت این کشور شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال آمارهای فزاینده از شیوع سویه اُمیکرون کرونا، مسئولین چین تصمیم گرفتند شهر ۱۷ میلیون نفری شنژن را قرنطینه کنند. در این شهر که بالاترین میزان ابتلا از زمان آغاز همه‌گیری در آن به ثبت رسیده است، حمل و نقل عمومی از جمله حرکت اتوبوس‌ها و متروها را از چند روز گذشته به حالت تعلیق درآورده شده و به ساکنان گفته شده است که شهر را به جز در موارد ضروری ترک نکنند. در این شهر همچنین رستوران‌ها و مراکز تفریحی بسته‌ شدند و از شرکت‌ها خواسته شد تا امکان کار از راه دور را برای کارمندان فراهم آورند.
مقامات چینی همچنین شهر ۹ میلیون نفری چانگچون در استان جی‌لین را نیز قرنطینه کردند و همزمان دستور برپایی بیمارستان‌ موقت ۱۵۰۰ تختخوابه در این شهر و همچنین در شهر بندری شرقی چینگ‌دائو را دادند. یک مقام استان جی‌لین در نشستی خبری گفت تعدادی از مناطق محلی با گسترش سریع همه‌گیری مواجه هستند. علاوه بر این مقامات چینی، مدارس شهر شانگهای را تعطیل کردند و شهر ۷۰۰ هزار نفری یانجی در نزدیکی مرز کره شمالی نیز به طور کامل قرنطینه شده است.
مسئولان بهداشتی چین برای اولین بار به مردم اجازه دادند تا کیت‌های خودآزمایی سریع را برای کمک به تشخیص فوری ابتلا خریداری کنند. برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند استراتژی قبلی چین که مبتنی بر آزمایش اسید نوکلئیک بود و نمونه‌برداری را منحصرا به کارکنان پزشکی محدود می‌کرد در شرایط فعلی و ازدیاد موارد مشکوک به ابتلا سخت‌تر شده است.
کاربران بسیاری با خشم و عصبانیت عنوان می‌کنند چین دوباره نقشه‌ی جدیدی کشیده است و برنامه دارد دوباره مردم را فریب دهند. برخی از این کاربران هم عنوان می‌کنند این ویروس دست‌ساز است و گویا آنهایی که همه‌گیری کرونا را به راه انداختند به نتیجه‌‌ای که انتظارشان را داشتند نرسیدند و ممکن است دست به هر کاری بزنند و این مردم هستند که فدای این بازی‌ها می‌شوند.
گروهی از کاربران معتقدند این خبرها کذب هستند و توصیه می‌کنند این خبرها منتشر نشود چراکه به قصد فریب و منحرف کردن ذهن مردم در فضای مجازی انتشار می‌یابند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала