آمریکا خواستار نشست شورای امنیت برای بررسی حمله اخیر ایران به کردستان عراق شد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی حمله موشکی چند روز پیش ایران به مرکز سازمان جاسوسی موساد اسرائیل در شهر اربیل، واقع در کردستان عراق شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین ، حساب کاربری هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نوشت: "امروز آمریکا خواستار بحث شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن حمله موشکی ایران به منطقه کرستان عراق شد. این حمله بی‌دلیل و بی‌پروا یک ساختمان مسکونی در اربیل را هدف قرار داد و نقض فاحش حاکمیت عراق و تمامیت ارضی این کشور بود."
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
گزارش و تحلیل
تاثیر حمله سپاه به اربیل بر گفتگوهای وین
ایران بامداد یکشنبه دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی موساد در اربیل واقع در شمال عراق را با موشک‌های بالیستیک هدف حمله قرار داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت اسرائیل توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: "تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد".
در بیانیه هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل آمده است: "اعضای شورای امنیت باید این حمله را محکوم و ایران را پاسخگو و از دموکراسی و حاکمیت عراق حمایت کنند."
رئیس اتحادیه "علماء المسلمین" در استان دیالی عراق چند روز پیش گفت که مقر موساد در اربیل محل جذب عناصر تروریستی بود که فرماندهان الحشد الشعبی و دانشمندان هسته‌ای ایران را هدف قرار می‌دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала