فرمانده آمریکایی: برخی از موشک های ایرانی می توانند تل آویو را هدف قرار دهند

© AP Photo / Alex Brandonفرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است
فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
ژنرال " کنت (فرانک) مکنزی" فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) اعلام کرد موشک های ایران بُرد و دقت بالایی دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران، ژنرال مکنزی در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، گفت که ایران اکنون حدود 3 هزار موشک بالستیک در اختیار دارد که برخی از آنها می توانند شهر تل آویو اسراییل را هدف قرار دهند.
مکنزی گفت: "هیچ یک از آنها هنوز نمی توانند به اروپا برسند، اما در طول 5 تا 7 سال گذشته... آنها سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک های بالستیک خود انجام داده اند."
وی با بیان اینکه پیشرفت برنامه موشکی ایران قابل توجه است، افزود: "موشک‌های آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بُرد بیشتر و دقت قابل‌توجهی دارند."
وزارت خارجه آمریکا: پرتال موشک به اربیل توسط ایران علیه آمریکایی ها نبوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
وزارت خارجه آمریکا: پرتاب موشک به اربیل توسط ایران علیه آمریکایی ها نبوده است
مکنزی همچنین هشدار داد که تهران در توسعه پهپادهای دوربرد با توانایی فزاینده و با تلاش‌های خود برای توسعه موشک‌های کروز ، که برای هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین‌شده ثابت یا متحرک زمینی طراحی شده‌اند، پیشرفت‌های عمده‌ای داشته است.
مکنزی درباره حمله موشکی اخیر ایران به اربیل نیز گفت:" ما معتقد نیستیم که حمله آخر هفته گذشته، یعنی موشک‌های بالستیک، واقعا علیه ما هدف قرار گرفته باشد."
با این حال این ژنرال آمریکایی که هفته های پایانی خود در سمت فرماندهی سنتکام را می گذراند، هشدار داد که ایران همچنان عراق را به عنوان میدان اصلی نبرد برای تلاش های خود برای بیرون راندن ایالات متحده از خاورمیانه می بیند. او نیروهای ایالات متحده آمریکا در منطقه را در برابر تهدیدات ناشی از ایران آسیب پذیر توصیف کرد.
او با اشاره به اینکه حملات تحت حمایت ایران تا حدی با اقدامات دفاعی بهتر ایالات متحده که تاثیر پهپادهای تهران را محدود کرده، خنثی شده است، گفت: "طی چند ماه گذشته، حملات آنها کاهش یافته است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала