اشپیگل سه نشانه از کاهش قیمت دلار را نام برد

© Depositphotos.com / Feverpitchاشپیگل سه نشانه از کاهش قیمت دلار را نام برد
اشپیگل سه نشانه از کاهش قیمت دلار را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
هنریک مولر اقتصاددان، تورم و تحریم روسیه را نشانه‌ های کاهش ارزش دلار می‌ داند.
به گزارش اسپوتنیک، هنریک مولر اقتصاددان، استاد دانشگاه فنی دورتموند، در ستونی برای اشپیگل گفت: دلار ممکن است به دلیل تورم، اقدامات محدودکننده علیه روسیه و وضعیت بازارها موقعیت خود را به عنوان ارز اصلی جهان از دست بدهد.
به گفته وی، تورم دلار می تواند به طور جدی اعتماد جهان به ارزش پول آمریکا را متزلزل کند. وی یادآور شد که افزایش قیمت ها در ایالات متحده به ۸ درصد رسیده است و اکنون توسعه بیشتر وضعیت به اقدامات فدرال رزرو بستگی دارد؛ تحریم های ضد روسیه نیز می تواند بر دلار تاثیر منفی بگذارد.
اعلام میزان کمک های بانک جهانی به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
تأثیر تحریم های ضد روسیه بر تولید ناخالص داخلی جهانی
مولر گفت: مهمترین سلاح در زرادخانه تحریم‌ های ضد روسیه، مسدود کردن ذخایر ارزی مسکو در سایر بانک‌ های مرکزی است. چنین قدمی هنوز در مقیاس جامع برداشته نشده است. اگر در نتیجه چنین رفتاری از سوی روسیه مستقل با پول، این نگرانی وجود داشته باشد که واشنگتن هر لحظه ممکن است دارایی های ارزی سایر کشورها را مصادره کند، چنین نقض اعتماد به دلار آسیب جدی خواهد زد.
این اقتصاددان تاکید کرد: وضعیت اوکراین همچنین به سرعت در حال تغییر موازنه قدرت در بازار مالی است که منجر به تشکیل و تقویت بلوک های جدید کشورهای مستقل با بازارهای مالی متلاشی شده برای جایگزینی موسسات مالی جهانی تحت حمایت ایالات متحده می شود و این تغییرات می تواند بر بازار ارز نیز تأثیر بگذارد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала