آمریکا شرط گفت و گوی مستقیم با روسیه را عنوان کرد

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaآمریکا شرط گفت و گوی مستقیم با روسیه را عنوان کرد
آمریکا شرط گفت و گوی مستقیم با روسیه را عنوان کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده آمریکا آماده است تا در صورت کمک به توقف تشدید اوضاع در اوکراین، امکان تماس مستقیم با روسیه را نیز نظر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس در خصوص مذاکره مستقیم روسیه و امریکا در خصوص اوکراین گفت: "اگر تشخیص دهیم که دخالت ایالات متحده آمریکا در سطح بالا به پیشبرد موضوع پایان دادن به خشونت، یک جنگ بی‌معنا کمک می‌کند، کاملاً برای این کار آماده‌ایم".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، امروز بودجه تا پایان سال 2022 را امضا کرده بود. این سند شامل ارائه کمک های بشردوستانه و نظامی به اوکراین به مبلغ 13.6 میلیارد دلار است.
چین هرگونه ادعای آمریکا مبنی بر درخواست کمک به روسیه در اوکراین را رد می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
چین هرگونه ادعای آمریکا مبنی بر درخواست کمک به روسیه در اوکراین را رد می کند
از سوی دیگر امروز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت، نمایندگان دولت آمریکا که در لیست تحریم ‌های پاسخی روسیه قرار گرفته ‌اند، برنامه ‌ای برای سفر به روسیه نداشتند و در آن کشور حساب بانکی نیز ندارند.

ساکی گفت: "هیچ کدام از (افراد ) در لیست تحریم، برنامه ای برای سفر به روسیه برای مقاصد گردشگری ندارند و دارای حساب های بانکی نیستند که دسترسی به آنها مسدود شود. پس ما به جلو حرکت می کنیم."

پیشتر روسیه علاوه بر بایدن و بلینکن، سخنگوی کاخ سفید، رئیس سیا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و لوید آستین، وزیر دفاع و دیگر مقامات آمریکایی را نیز تحریم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала