هند قصد دارد در میان حوادث اوکراین به صادرکننده پیشرو گندم تبدیل شود

© Sputnik / Artem Kreminskyهند قصد دارد در میان حوادث اوکراین به صادرکننده پیشرو گندم تبدیل شود
هند قصد دارد در میان حوادث اوکراین به صادرکننده پیشرو گندم تبدیل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
روزنامه مینت اعلام کرد که دهلی نو قصد دارد ظرف حدود دو هفته اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Mint روز چهارشنبه به نقل از منابعی در دولت هند نوشت: هند قرار است در آینده نزدیک تعدادی گام بردارد تا در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به بزرگترین صادرکننده گندم در جهان تبدیل شود.
به گفته این نشریه، هند می‌خواهد از موقعیتی استفاده کند که در آن واردکنندگان گندم برای تامین منابع می‌جنگند، در حالیکه روسیه - بزرگترین صادرکننده گندم و اوکراین - یکی دیگر از تامین‌ کننده‌های پیشرو - در حال درگیری هستند.
اقداماتی که دهلی نو در نظر دارد ظرف حدود دو هفته انجام دهد شامل اطمینان از اینکه آزمایشگاه‌ های دارای گواهی دولتی کیفیت گندم صادراتی را به سرعت آزمایش می‌ شود، اینکه مقامات بندر صادرات گندم را در اولویت قرار می‌دهند و ارائه واگن‌ های ریلی اضافی برای حمل غلات است.
این منابع گفتند که دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، در صدد کمک به کشاورزان برای صادرات غلات با کیفیت بالاتر است تا به خریداران جهانی نشان دهد که هند می تواند عرضه ثابت گندم با پروتئین بالا را تضمین کند. دولت ۲۱۳ آزمایشگاه را برای آزمایش کیفیت گندم صادراتی انتخاب کرد و همچنین از اداره استاندارد دولتی خواست تا کیفیت را کنترل کند.
سورانشو پاندی رئیس بخش وزارت امور مصرف کنندگان، غذا و توزیع عمومی هند، هفته گذشته گفت که تخمین زده می شود هند ۷ میلیون تن گندم در سال مالی جاری (منتهی به ۳۱ مارس) صادر کند که رکورد بالایی است. رکورد قبلی در سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ ثبت شده بود که هند ۶.۵ میلیون تن گندم برای صادرات ارسال کرد.
به گفته تاجران، صادرات گندم از هند در بحبوحه درخواست‌ های زیادی از سوی خریدارانی که به دنبال جایگزینی برای عرضه از روسیه و اوکراین هستند، در حال رشد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала