راز هرم خئوپس با کمک پرتوهای کیهانی فاش خواهد شد

© Fotolia / Mirceadobre78راز هرم خئوپس با کمک پرتوهای کیهانی فاش خواهد شد
راز هرم خئوپس با کمک پرتوهای کیهانی فاش خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
کارشناسان تصمیم گرفتند اهرام مصر را با پرتوهای کیهانی اسکن کنند تا راز بزرگ را دریابند.
به گزارش اسپوتنیک، در سال 2017، دانشمندان دو فضای خالی را در هرم خئوپس کشف کردند که هدف واقعی آنها هنوز مشخص نیست. کارشناسان تصمیم گرفتند محل را با پرتوهای کیهانی اسکن کنند تا راز بزرگ مصر را دریابند. این مطالعه در پورتال لایوساینس منتشر شد.
بزرگترین فضای خالی بیش از 30 متر طول و 6 متر ارتفاع دارد. طبق یک فرضیه، اتاق دفن مخفی فرعون خئوپس (خوفو) در آنجا قرار دارد. با این حال، این را باید دید.
باستان شناسان این هرم را با استفاده از آشکارسازهای میون مورد مطالعه قرار می دهند که می توان از آنها برای روشن کردن مناطقی که از چشم انسان پنهان است استفاده کرد.
مدل سلمی الشیمی؛ عکس های نیمه برهنه در محوطه اهرام و انزجار مردم مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2020
مدل سلمی الشیمی؛ عکس های نیمه برهنه در محوطه اهرام و انزجار مردم مصر
در طول مطالعه جدید، دانشمندان قصد دارند سیستمی از تلسکوپ‌های میون را در نزدیکی هرم خئوپس قرار دهند که قدرت آن 100 برابر بیشتر از قدرت دستگاه‌های مورد استفاده قبلی است. کارشناسان مطمئن هستند که با این کار، اشیایی که در داخل حفره‌های هرم قرار دارند، آشکار خواهند شد.
وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر مجوز اسکن را صادر کرد و مشخص شده است که این آشکارسازها در حدود دو سال آینده ساخته خواهند شد و برای این کار بودجه اضافی مورد نیاز است.
هرم بزرگ جیزه (که همچنین با نام هرم خوفو یا خئوپس هم شناخته می‌شود) قدیمی‌ترین و بزرگترین هرم از مجموعه سه‌گانه اهرام مصر است. این هرم در شهر قاهره مصر واقع شده‌است و قدمت آن به حدود 2560 سال پیش از میلاد برمی‌گردد. باستان‌شناسان بر این باورند که در واقع این هرم به عنوان مقبره‌ای برای فرعون خوفو مصر و به دستور او و طی مدت 10 تا 20 سال ساخته شده‌است. این بنا جزو عجایب هفتگانه جهان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала