بلینکن: عدم الحاق اوکراین به ناتو امتیازی برای روسیه نخواهد بود

© REUTERS / Ben Stansallبلینکن: عدم الحاق اوکراین به ناتو امتیازی برای روسیه نخواهد بود
بلینکن: عدم الحاق اوکراین به ناتو امتیازی برای روسیه نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: به رسمیت شناختن عدم عضویت اوکراین در ناتو فقط بازتابی از وضعیت واقعی امور است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌ شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ ان‌ ان این اعلام کرد: عدم پیوستن اوکراین به ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید به عنوان امتیازی برای روسیه تلقی شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سخنان ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، زمانی که وی لزوم به رسمیت شناختن عدم عضویت این کشور در ناتو را اعلام کرد، به عنوان امتیاز تلقی می شود؟ گفت: من فکر نمی کنم این یک امتیاز باشد؛ به نظر من، این فقط بازتابی از وضعیت واقعی امور است، یعنی حتی قبل از تجاوز روسیه، اوکراین قرار نبود روز بعد به ناتو بپیوندد.
بلینکن افزود که ایالات متحده نگران است که چین بتواند در بحبوحه عملیات نظامی ویژه در اوکراین به روسیه کمک کند یا به این کشور در دور زدن تحریم های غرب کمک کند.
اولاً، حمایت چین در زمینه لفاظی وجود دارد، حداقل عدم وجود موضع صریح از سوی چین در مورد اقدامات روسیه دیده می شود، احترام اساسی به حاکمیت کشورها این واقعیت که چین اقدامات روسیه را محکوم نکرده است به خودی خود چیزهای زیادی را می گوید - نه تنها برای روسیه، اوکراین یا اروپا، بلکه برای کل جهان.
وی ادامه داد: ثانیاً، ما نگران امکان کمک مادی چین به روسیه یا تضعیف تحریم‌ هایی هستیم که ما اعمال کرده‌ایم. ما این موضوع را مستقیماً به چین اعلام کرده‌ ایم، از جمله در ۲۴ ساعت گذشته که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی با همکار چینی اش ملاقات کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала