نخست وزیر بریتانیا: باید از اعتیاد به نفت و گاز روسیه خارج شد

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthنخست وزیر بریتانیا: باید از اعتیاد به نفت و گاز روسیه خارج شد
نخست وزیر بریتانیا: باید از اعتیاد به نفت و گاز روسیه خارج شد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
نخست وزیر انگلیس بیان داشت که کشورهای غربی باید به اعتیاد خود به نفت و گاز روسیه پایان داده و کنترل منابع انرژی را باز پس بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی خواست تا "کنترل" منابع انرژی خود را به دست بگیرند.
بوریس جانسون در مقاله‌ای که برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت، تاکید کرد که غرب "نمی‌تواند به رویه فعلی ادامه دهد" و پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان "از نظر اقتصادی وابسته" به منابع روسیه باقی بماند.
این درخواست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در آستانه سفر مورد انتظارش به عربستان سعودی مطرح می شود؛ بنا بر گزارش‌ها، نخست‌وزیر انگلیس امیدوار است که این سفر به متقاعد کردن پادشاهی عربستان برای افزایش تولید نفت و گازش کمک کند.
جانسون در مقاله‌اش در این نشریه تاکید کرد، در پی الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه در سال ۲۰۱۴ "یک اشتباه وحشتناک" رخ داد چرا که کشورهای غربی "تصمیم گرفتند که ما می‌توانیم به نحوی دوباره به وضع عادی برگردیم".
او نوشت: روابط اقتصادی نه تنها از سر گرفته شدند بلکه تشدید شدند و غرب بیش از هر زمان دیگری گاز روسیه را مصرف کرد و هر چه بیشتر به حسن نیت پوتین وابسته شد و بیشتر در معرض نوسان‌های قیمت جهانی گاز و نفت قرار گرفت.
او ادامه داد:‌ "و بنابراین هنگامی که او به سراغ اجرای جنگ شرورانه خود در اوکراین رفت، می دانست جهان برای مجازات او کار بسیار سختی خواهد داشت. او می دانست که باعث ایجاد یک اعتیاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала