نحوه خروج روسیه از شورای اروپا

© AFP 2023 / Johannes Eiseleنحوه خروج روسیه از شورای اروپا
نحوه خروج روسیه از شورای اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خبر داد، روسیه رسما از شورای اروپا خارج می شود.
به گزارش اسپوتنیک وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد، کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا با سوء استفاده از اکثریت خود در شورای اروپا، پیوسته این سازمان را به ابزاری برای سیاست ضد روسی تبدیل کرده و از گفت‌وگوی برابر خودداری می‌کنند و در 25 فوریه تصمیم تبعیض آمیز برای تعلیق نمایندگی روسیه در نهادهای قانونی شورای اروپا گفتند.

وزارت خارجه روسیه افزود، در چنین شرایطی کشور ما در شورای اروپا باقی نخواهد ماند. 15 مارس امسال دبیر کل اعلامیه خروج فدراسیون روسیه از این سازمان را دریافت کرد.
پیش از این جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده و متحدانش در واکنش به عملیات نظامی در اوکراین، اقتصاد روسیه را با تحریم‌ها "به طور کامل درهم شکستند".
به گفته وزیر خارجه ایتالیا روسیه از شورای اروپا اخراج شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
شورای اروپا حقوق روسیه را به حالت تعلیق درآورد
ساکی گفت: "پایان بازی چه خواهد بود - این یک سوال برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. ما اقتصاد او را کاملاً درهم شکستیم. ما به اوکراینی‌ها کمک‌ های نظامی و بشردوستانه ارائه کردیم و به آنها فرصت مقاومت بسیار طولانی‌ تر از آنچه رهبری روسیه انتظار داشت، دادیم. و بازهم، او باید تعیین کند که راه پیش رو برای او چگونه به نظر می رسد."

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.

در جریان تحولات در اوکراین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه بانک ها و موسسات مالی روسیه اعمال کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала