روسیه: متن توافق از سرگیری برجام در حال "صیقل کاری نهایی" است

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه: متن توافق از سرگیری برجام در حال "صیقل کاری نهایی" است
روسیه: متن توافق از سرگیری برجام در حال صیقل کاری نهایی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، در حال حاضر متن توافق برای از سرگیری توافق هسته ای با ایران (برجام) در حال "صیقل کاری نهایی" است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا در بیانیه ای گفت: "هیچ سوالی (در خصوص برجام) برای ما وجود ندارد. بحث در مورد تعدادی از جنبه های اساسی و در عین حال بسیار حساس هنوز کامل نشده است. صیقل کاری نهایی متن (توافق نامه برجام) در جریان است. امیدواریم همکاران در غرب متوجه مسئولیتی باشند که بر دوش آنهاست."

به گفته وی، روسیه در مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که از آوریل 2021 ادامه دارد و هیئت‌ها به تکمیل موفقیت‌آمیز آن نزدیک شده‌اند، کمک قابل توجهی کرده است.

زاخارووا در پایان خاطرنشان کرد، مجموعه اقدامات برای احیا روی میز مبتنی بر رویکرد روسیه است که به طور مداوم ترویج می‌ شود، که مستلزم بازگشت متقابل هماهنگ واشنگتن و تهران به تحقق همه الزامات برجام مطابق با پارامترها و مهلت‌ های اولیه توافق شده بدون هیچ مورد اضافی است.
روز سه شنبه وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف در کنفرانس خبری بعد از مذاکره با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان در این خصوص خبر داد.
وزیر خارجه روسیه ضمن پاسخ به پرسش ها گفت: " ما ضمانت نامه کتبی دریافت کردیم. آنها در متن خود توافق مربوط به از سرگیری برجام آمده اند. در این متون حفاظت قابل اطمینان از کلیه پروژه ها و حوزه های فعالیت پیش بینی شده توسط برجام از جمله مشارکت مستقیم شرکت ها، متخصصان ما، من جمله همکاری آنها در پروژه های مهم مانند نیروگاه بوشهر و در تمامی موجود در این زمینه است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала