لاوروف: وزیر خارجه ایران خواست وزیر خارجه اوکراین را ابلاغ کرد

© Sputnik / Akbar Sharifiنشست وزرای خارجه ایران و روسیه به همراه هیئت ایرانی و روسی در مسکو
نشست وزرای خارجه ایران و روسیه به همراه هیئت ایرانی و روسی در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، خواستار توقف هر چه سریعتر جنگ شده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از گفتگو با همتای ایرانی خود اعلام کرد: دیمیتری کوله‌با وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، خواستار توقف هر چه سریعتر جنگ شد که روسیه دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.
وی افزود: وزیر امور خارجه ایران در جریان مذاکرات از گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه اوکراین خبر داد و خواست آقای [دیمیترو] کوله‌با مبنی بر توقف جنگ در اسرع وقت را ابلاغ کرد. من می توانم به شما اطمینان دهم که این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم.
همانطور که لاوروف تاکید کرد، روسیه "جنگی را که رژیم کی یف علیه مردم دونباس برای حداقل هشت سال به راه انداخته است، متوقف می کند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
لاوروف: روسیه از موضع عینی ایران در قبال اوکراین سپاسگزار است
وزیر خارجه روسیه گفت: این جنگ باید متوقف شود. ما بار دیگر تأیید چهره واقعی رادیکال‌های کی یف را می‌بینیم که دیروز از سامانه توچکا-یو با مهمات خوشه‌ ای به مرکز شهر دونتسک حمله کردند و ۲۰ نفر را کشتند و حتی غیرنظامیان بیشتری زخمی کردند.
رئیس وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که غرب به شدت تمام حقایق مربوط به اقدامات رادیکال های کی یف را پنهان می کند و همچنان به هیستری دامن می زند و دروغ های آشکار را پخش می کند.
لاوروف همچنین گفت که مطالبی را به همکار ایرانی خود تحویل داده است که بر اساس حقایق عینی نشان می دهد که دولت فعلی اوکراین چگونه است، مقامات، از رئیس جمهور، چه مواضعی را بیان می کنند، چگونه با تعهداتی که منشور سازمان ملل، تصمیمات سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آنها تحمیل می کند، ارتباط دارند و همچنین "همان قراردادهای مینسک که آنها با همفکری و حتی تشویق همکاران غربی خود امضا کردند و نابود کردند".
رئیس وزارت خارجه روسیه در پایان اذعان کرد: اکنون مذاکراتی برای تضمین وضعیت بی‌طرفی اوکراین در چارچوب تضمین‌های امنیتی برای همه شرکت‌کنندگان در فرآیند، در چارچوب غیرنظامی‌ سازی اوکراین در جریان است تا هیچگاه تهدیدی متوجه فدراسیون روسیه از قلمرو این کشور نشود. زمینه پایان دادن به سیاست نازی سازی، که در تعدادی از قوانین قانونی ذکر شده است و نیاز به لغو کلیه محدودیت های تبعیض آمیز که بر زبان، آموزش، فرهنگ روسی و رسانه های روسی اعمال شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала