انگلیس با پیامدهای جدید تحریم‌های ضد روسیه مواجه است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniشرط لندن برای میزبانی نشست سران پنج قدرت بزرگ جهان
شرط لندن برای میزبانی نشست سران پنج قدرت بزرگ جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2022
اشتراک
توقف عرضه سوخت‌گلوله از روسیه بحران انرژی در بریتانیا را شدت می بخشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "دیلی تلگراف"، محدودیت های خرید گلوله های چوبی سوختی روسیه به دلیل تحریم ها، بحران انرژی پیش روی انگلیس را تشدید می کند.
تا همین اواخر، روسیه تامین‌کننده اصلی سوخت‌گلوله بود که برای گرمایش در بریتانیا استفاده می‌شد، اما اکنون واردکنندگان بریتانیایی در تلاش هستند فوراً منابع جایگزینی برای خرید آن ها پیدا کنند.
در مقاله نامبرده آمده است که توقف عرضه سوخت‌گلوله از روسیه در بحبوحه تحریم های جدید منجر به افزایش شدید قیمت سوخت برای دارندگان دیگ های سوخت زیستی خواهد شد.
روسیه و چین به فکر یک ارز واحد مستقل هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
روسیه و چین به فکر یک ارز واحد مستقل هستند
شایان ذکر است که اخیرا به لطف یک برنامه حمایتی دولت در سال‌های اخیر، هزاران مالک و تاجر بریتانیایی به سیستم‌های گرمایشی روی آورده‌اند که از این نوع سوخت خاص استفاده می‌کنند. قیمت سوخت‌گلوله در این کشور در حال حاضر بین 25 تا 40 درصد افزایش یافته و به سطح 385 پوند در ازای هر تن رسیده است.
مارک لبوس، رئیس سازمان تجارت شورای سوخت‌گلوله بریتانیا، هم اکنون در حال توسعه اقدامات جایگزین برای بازسازی زنجیره تامین بین‌المللی است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که ممنوعیت خرید سوخت‌گلوله روسیه بر عرضه آن در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. نماینده شورای سوخت‌گلوله بریتانیا هشدار داد: "عواقب آن برای کشورهای دیگری که اکنون برای دریافت بهترین محصولات از همان تامین کنندگان مبارزه می کنند، محسوس خواهد بود."
به گفته لبوس، دولت بریتانیا تلاش خواهد کرد تا تولید داخلی گلوله های چوب را ایجاد کند. "بریتانیا قادر نخواهد بود مقدار مورد نیاز سوخت را تامین کند، بنابراین ما مجبور خواهیم بود مقادیر قابل توجهی را وارد کنیم و به ناچار خود را درگیر بحران انرژی خواهیم دید.
کشف خط لوله ۲ هزار متری انتقال سوخت قاچاق در سواحل بندرعباس در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
کشف خط لوله ۲ هزار متری انتقال سوخت قاچاق در سواحل بندرعباس در ایران
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
در روز 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала