پرواز حاشیه‌ساز بر فراز حوض گرانقیمت موزه هنرهای معاصر +ویدئو

© Depositphotos.com / Motionkarmaروغن شرقی
روغن شرقی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
پرفورمنس "گربه جاده ابریشم" و حادثه‌ی اجرای گروه بندبازی بر فراز حوض معروف موزه هنرهای معاصر مورد انتقاد کاربران ایرانی در فضای مجازی قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، در جریان برنامه‌های هنری بزرگداشت نظامی، موزه هنرهای معاصر تهران عصر شنبه ۲۱ اسفند ماه ، میزبان پرفرمونسی حاشیه‌ساز شد.
تصاویر و ویدئوهایی که از اجرای پرفورمنس "گربه جاده ابریشم" در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد اجرای این گروه که بخش عمده‌ی آن شامل بندبازی بر فراز حوض معروف موزه هنرهای معاصر بود با برخورد برخی اجراکنندگان با روغن داخل حوض و بیرون ریختن مایع داخل آن به بیرون، همراه شد و این موضوع انتقادات فراوانی را در میان کاربران ایرانی به وجود آورد.
منصوره بشیرپور، کارشناس اقتصاد هنرهای تجسمی با بازنشر ویدئوی این حادثه در صفحه اینستاگرام خود، از آن انتقاد کرد و با بیانی صریح در بخشی از انتقادات خود نوشت: "باید تشکر کرد از همه دست‌اندرکاران این برنامه، از تک تک که در اجرا و هماهنگی دخیل بودند که (قرار نبود اینجوری بشه و اتفاق بود) هایشان عذر بدتر از گناه است و تشکر ویژه‌تر از همه فرهیختگانی که به این پیش‌نمایش دعوت شدند و بدون هیچ اعتراضی تنها به تماشا نشستند، که بدون شک این سکوت غم‌انگیزترین نکته این اتفاق بود.
سعید باباوند، منتقد هنری نیز با بازنشر این ویدئو در فضای مجازی مسئولان فرهنگی را مورد انتقاد قرار داد. کاربران بسیاری با این انتقادات همراه شدند و نظرات متفاوتی را مطرح کردند. یکی از این کاربران نوشت: "کاش تاریخچه موزه هنرهای معاصر تهران را بخوانند و از گنجینه‌ای که در آن بوده اطلاع پیدا کنند.
خود موزه هنرهای معاصر یکی از پنج گنج تهران است." جمعی از کاربران نیز این حادثه را زنگ خطر آسیب به یکی از آثار هنری موزه هنرهای معاصر تهران عنون می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала