نماینده مجلس ایران از مخالفت قالیباف و رئیسی با طرح صیانت خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس ایران از مخالفت قالیباف و رئیسی با طرح صیانت خبر داد
نماینده مجلس ایران از مخالفت قالیباف و رئیسی با طرح صیانت خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
نماینده مخالف طرح صیانت در مجلس ایران: اگر قرار بود ما با فیلترکردن به نتیجه مطلوب برسیم باید تا الآن به نتیجه می رسیدیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، رشیدی کوچی، نماینده مجلس ایران گفت: چند روز قبل در دیدار اعضای خبرگان با رهبر ایران، آیت الله خامنه ای اشاره کرد که وظیفه ساماندهی بر فضای مجازی بر عهده رئیس جمهور و دولت است. تا قبل از بیانات رهبر ایران، ما پیگیر بودیم که طرح را از کمیسیون مشترک به صحن برگردانیم. ما معتقد هستیم که صحن باید برای این طرح مهمی که با زندگی 80 میلیون نفر سر و کار دارد، تصمیم بگیرد نه 18 نفر اعضای یک کمیسیون که هماهنگ شده عمل کردند. بر همین اساس طبق تبصره 2 ماده 167 آیین نامه مجلس، برای بازگرداندن طرح به صحن شروع به جمع آوری امضا کردیم که تا به الآن 185 امضا جمع شده و هدف گذاری ما روی عدد 200 است.
وی افزود: اما، بعد از بیانات رهبر ایران، احساس می کنم طرح صیانت در مجلس محلی از اعراب برای بررسی و پیگیری ندارد و همچنین باید بعد از تعطیلات نوروز منتظر تصمیم هئیت رئیسه باشیم. با توجه به بیانات صریح آیت الله خامنه ای، به نظر می رسد که طرح ساماندهی فضای مجازی در قالب لایحه به مجلس بیاید. همان استدلالی که ما به سند راهبردی فضای مجازی کشور و به مصوبات شورای عالی فضای مجازی استناد می کردیم. امیدواریم لایحه ای که دولت دراین باره تنظیم می کند، دیگر ایرادات اساسی که طرح صیانت داشت را نداشته باشد و دغدغه مردم برطرف شود.
بسته شدن صفحه خبرگزاری تسنیم در اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
جنجال توئیت توهین‌آمیز نماینده حامی طرح صیانت به منتقدان این طرح +عکس، ویدئو
کوچی ادامه داد: رئیس جمهور مخالف فیلترینگ است چرا که نگاه مردم همین است. کسی نمی تواند در برابر اینترنت و فضای مجازی مقاومت کند و باید فرهنگ سازی شود. در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و بیانات رهبر ایران و در سند راهبری فضای مجازی کشور هم کار اصلی بر دوش حوزه فرهنگ است. جهاد تبیین باید شکل بگیرد و گرنه با فیلتر کردن کاری از پیش نمی رود.
وی درباره سکوت قالیباف درمورد این طرح گفت: درباره آقای قالیباف بنده چند بار با وی به صورت مستقیم صحبت کردم و دیدگاه مثبتی درباره بازگشت طرح به صحن داشت. نگاه ایشان به طرح صیانت از همان ابتدا همین نگاهی است که قاطبه مجلس دارد. ایشان مانند همه نمایندگان با سامان دادن فضای مجازی موافق هستند و هیچ کسی با این موضوع مشکلی ندارند؛ اما، با روش مشکل دارند و یک روش دیگری را در نظر می گیرند. سکوت آقای قالیباف به منظور موافقت با طرح صیانت نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала