موشک هایی با صدها پیام

© REUTERS/sepahnews.comموشک هایی با صدها پیام
موشک هایی با صدها پیام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
دقیقا راس ساعت ۱:۲۰ بامداد امروز یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوازده موشک به اهدافی در اربیل عراق شلیک کرد.
اسپوتنیک - شاید برخی ندانند دلیل ذکر ساعت۱:۲۰ چیست اما این دقیقا همان زمانی است که شهید سلیمانی هدف ترور قرار گرفت و به نوعی یک پیغام معنا دار به حساب می آید.
به گفته برخی از اهالی اربیل شدت انفجار موشک ها در حدی بوده که انگار آنها زلزله ای به قدرت ۶ریشتر را تجربه کرده اند.
دقت موشک ها هم به حدی بوده که همه به نقاط مشخصی اصابت کرده که اهداف معنی داری به حساب می آید.
طبق گفته برخی از دوستان که در اربیل زندگی می کنند کاخ مجلل یکی از عوامل موساد در عراق کاملا نابود شده و زیر این کاخ مجلل مکانی قرار داشته که ظاهرا پایگاه تجسسی رصد زودهنگام هرگونه تحرکی از سمت ایران به سمت اسرائیل بوده که کاملا نابود شده است.
ظاهرا هم این پایگاه برای هدایت عملیات تروریستی بر علیه ایران استفاده می شده و تعدادی از افسران بسیار عالی رتبه اسرائیلی به همراه عوامل خود در زمان عملیات در این پایگاه بودند که اثری از آنها باقی نمانده است.
علاوه بر اینها این مکان به کنسولگری تازه ساخته آمریکا در اربیل از کانالهای زیر زمینی متصل بوده به گونه ای که در صورتی که هر تهدیدی برای دیپلمات های آمریکایی در اربیل رخ دهد بتوانند از کانال های زیر زمینی به این کاخ بروند و از آنجا فرار کنند.
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
بیانیه سپاه در رابطه با حملات اربیل: هرگونه شرارت پاسخ سخت و قاطع دارد
صاحب این کاخ هم یکی از تاجران بزرگ عراقی آمریکایی که شرکت بزرگ صادرات نفت عراق به اسرائیل از طریق بندر جیهان ترکیه را عهده دار می باشد است.
طبق گفته برخی شاهدان عینی هم کاخ که بسیار هم ظاهرا بزرگ است نابود شده و هم هر کسی در آن مکان حضور داشته قطعا نابود شده و به دلیل شدت خیلی زیاد انفجار ها حتی احتمال اینکه بتواند اثری از باقیمانده ها پیدا کنند هم بعید است.
البته ظاهرا فقط شش موشک این مکان را هدف قرار داده و شش موشک دیگر مکان های دیگری را در اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل هدف قرار داده اند به گونه ای که زیرسازی و پایه های بنای کنسولگری دچار آسیب شدید شده اند و به احتمال زیاد آمریکایی ها مجبور خواهند بود کل مجتمع را تخریب و مجددا باز سازی کنند.
مجتمعی که حدود پنج سال است در حال ساخت آن می باشند و آرزوهای زیادی برای آن داشتند که بزرگترین کنسولگری آمریکا در کل جهان باشد.
اگر این جریان صحت داشته باشد یعنی عملا اسرائیلی ها و احتمالا آمریکایی ها رادارهای اخطار زودهنگام خود در قبال هرگونه حمله احتمالی ایران به سمت خود را از دست داده اند و مجبور می باشند تا زمانی که بتوانند دوباره چنین مکانی را تاسیس کنند، اگر بتوانند، دست رو دل خودشان بگذارند که کی قرار است ایران به آنها حمله کند.
برخی باور دارند که این عملیات در پاسخ به عملیات هفته گذشته اسرائیل بر علیه نیروهای ایرانی در سوریه می باشد و برخی دیگر باور دارند این عملیات پیش زمینه عملیات اصلی را فراهم کرده و عملیات اصلی بر علیه اسرائیل هنوز شروع نشده است.
موساد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
آيا حمله موشکی به مقر موساد در اربیل پاسخ به کشته شدن دو نیروی سپاه ایران است؟
می توان تصور کرد که این عملیات پاسخی به تهدید های آمریکایی ها بر علیه ایرانی ها در وین باشد و این پیغام را برای کشورهایی در منطقه که تلاش کردند گفتگوهای وین شکست بخورد دارد و مبنای آن این است که اگر ایران مورد تهدید قرار گیرد هیچ کس در منطقه ثبات نخواهد داشت.
مخصوصاً که هم زمان با این عملیات پایگاه نزدیک به شورای امنیت ملی ایران اعلام کرد که ایران فعلاً گفتگوها با عربستان را تعلیق کرده است. گفتگوهایی که قرار بود روز چهارشنبه در بغداد انجام شود.
مضاف بر اینها میتوان تصور کرد که این عملیات به نوعی پیغامی برای دیگر کشورهای منطقه که در فکر همکاری با اسرائیل و اعطای پایگاه های نظامی و یا تجسسی به این کشور می باشند است و مبنای پیغام این است که چه با ایران رابطه داشته باشید چه نداشته باشید چه رابطه تان خوب باشد چه شکر آب باشد، ایران تحمل حضور پایگاه های اسرائیلی در اطراف خود را ندارد و آنها را نابود خواهد کرد.
همچنین این عملیات می تواند پیغامی به آمریکایی ها باشد که اگر احیانا تصور می کنند با تهدید می توانند در وین به نتیجه ای برسند اشتباه می کنند و ایران آماده هر نتیجه ای می باشد، گو اینکه قطعا ایران مانند هر کشور دیگری در دنیا ترجیح می دهد که اختلافات به صورت صلح آمیز حل و فصل شود.
مضاف بر همه اینها ایران به صورت مستقیم این عملیات را انجام داد و رسما هم مسئولیت آن را به عهده گرفت تا به طرفهای مقابل اخطار دهد که برای هر شرایطی آماده است و فکر نکنند که جمهوری اسلامی ایران ممکن است به هر دلیلی از احقاق و ستاندن حق و حقوق ملت ایران کوتاهی کند.
کردستان عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
حملات موشکی گسترده به اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل عراق+ تصاویر
جالب تر اینکه ایران هم رسما کنسولگری آمریکا را هدف قرار نداد هم اینکه کاری کرد که آمریکایی ها مجبور شوند کنسولگری را تخریب و بازسازی کنند تا به آمریکایی ها بفهماند وقتی که کشتی های ایرانی را توقیف می کنند و گفتگوهای صلح آمیز وین را تعلیق می کنند باید منتظر هزینه های زیادی باشند.
البته باز هم برخی باور دارند پاسخ ایران به راهزنی دریایی آمریکایی ها به شکل دیگری که آنها پیش بینی نکنند داده خواهد شد و اگر به یکباره صبح از خواب بیدار شدید و دیدید که چندین کشتی آمریکایی در خلیج فارس توقیف شده اند و محموله های آنها مصادره شده نباید تعجب کنید. به هر حال ایرانی ها قبلاً هم این واکنش را به دیگران مانند انگلیسی ها داده اند.
همه تحلیلگران دست اندر کار باور دارند با توجه به شرایط بین المللی موجود قطعا ورود آمریکا به هر ماجراجویی جدیدی در قبال ایران می تواند برای آمریکا و همه کشورهای غربی نابود کننده باشد، چرا که هنوز روسیه و دیگر کشورهای اوپک پلاس صادرات سوخت خود را متوقف نکرده اند ولی قیمت نفت سر به فلک کشیده و رهبران کشورهای غربی شبانه روز دلواپس کرسی های خود هستند، حال تصور کنید که در خلیج فارس و یا خاورمیانه هم جنگی راه بیافتد، آنوقت چه می شود.
به هر حال همه باور دارند که آمریکایی ها و غربی ها اشتباه بزرگی در عدم تمکین به خواسته های ایران در وین کردند و بدیهی است هر روز می گذرد مجبور باشند تاوان بیشتری نسبت به ماجراجویی های سیاستمداران خود بپردازند و حمله موشکی ایران تازه اول کار است و اگر زودتر دست به کار نشوند تا جریان وین را جمع و جور کنند و رضایت ایران را جلب کنند قطعا ماجرا شرایط برایشان وخیم تر خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала