حملات موشکی گسترده به اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل عراق+ تصاویر

© Sputnik / Hikmet Durgunکردستان عراق
کردستان عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
ده ها فروند راکت و موشک به سمت پایگاه نظامی و کنسولگری آمریکا در شهر اربیل شلیک شده است و همچنین دو مرکز آموزشی موساد هدف قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک صبح امداد روز یکشنبه، بنا بر گزارش‌های اولیه 14 فروند راکت 122 میلی متری "گراد" به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در حومه فرودگاه اربیل و همچنین اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل برخورد کرده است.
در پی این حملات، آژیر هشدار در پایگاه نظامی "الحریر" آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل به صدا درآمده و پروازهای این فرودگاه بین‌المللی متوقف شده است.
رسانه‌های عراقی اطلاع دادند که مقر کنسولگری آمریکا در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق هدف اصابت 5 فروند موشک قرار گرفته است.
یک منبع امنیتی عراقی بیان داشت: برخی از این راکت‌ها به نزدیکی مجتمع "زیزین" که برای اسکان افسران پایگاه آمریکایی در نظر گرفته شده است، اصابت کرده‌اند.
در پی این حملات موشکی دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته شده و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.
برخی منابع خبری عراق نیز از تیراندازی گسترده در آسمان اربیل و پرواز یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز مرکز منطقه کردستان عراق خبر دادند.
استاندار اربیل در این باره گفت: "بامداد امروز چند موشک به اربیل اصابت کرد، اما مشخص نیست که هدف کنسولگری آمریکا بوده است یا فرودگاه بین‌المللی اربیل".
همزمان برخی منابع خبری از فعال‌شدن آژیر خطر در سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.
صابرین‌نیوز نیز اعلام کرد که در این حملات راکتی، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل واقع در شمال عراق با "موشک‌های بالستیک" مورد حمله قرار گرفتند.
دستگاه موسوم به مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق با اعلام مدعی شد که "اربیل بامداد امروز با 12 موشک بالستیک که از خارج از عراق شلیک شده بود، هدف حمله قرار گرفته است".
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته و از تلفات احتمالی خبری در دسترس نیست، اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که "هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی در پی حمله به اربیل عراق وجود ندارد".
وزارت خارجه آمریکا این حمله موشکی و راکتی را محکوم کرد و گفت که " ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم".
وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که "هیچ خسارت مالی یا تلفات جانی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا مشاهده نشده است و این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала