وزارت خارجه ایران: موضع راستی آزمایی در مذاکرات وین حل شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص مذاکرات وین گفت: " الان در نقطه ای هستیم که تقریبا مسائل مان در این حوزه حل شده است."
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده در اظهاراتی با اشاره به تأکید ایران برای راستی آزمایی از این‌که آمریکا تحریم های خود را برداشته است، بیان داشت: راستی آزمایی برای این است که ما مطمئن شویم که آمریکایی ها در عمل تحریم ها را برداشته اند و فقط روی کاغذ نبوده است. در همین چارچوب نمایندگانی از وزارت نفت، اقتصاد، بانک مرکزی نیز در جریان مذاکرات وین حضور داشتند که در مورد روند این موضوع مذاکره کنیم و اینکه هر بخشی از اقتصاد کشور راستی آزمایی در حوزه خود را تعریف کند. گفت وگوها و مباحث در موضوع راستی آزمایی رفت و برگشت‌هایی داشته و آن‌ها یک چیزهایی را قبول کردند، یک چیزهایش را ما دادیم و الان در نقطه‌ای هستیم که تقریبا مسائل مان در این حوزه حل شده است.
این دیپلمات ارشد ایران همچنین با تأکید بر اینکه ایران در جریان مذاکرات وین به دنبال اخذ تضمین های سیاسی، حقوقی و اقتصادی بوده است، گفت: این بُعدی است که تا به امروز نیز در حال بده بستان در مورد آن هستیم.
خطیب زاده افزود: یکی دیگر از مسائل مهم در جریان این مذاکرات تضامین هسته ای و حفظ دستاوردهای هسته ای است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ما گفته ایم که کلی ضرر کرده ایم. اسرائیلی ها در مورد سانتریفیوژ های ما خرابکاری کرده اند. این ها از بین رفته اند، IR۶ گذاشته ایم، این دستگاه را گذاشته ایم، آن ها گفته اند که باید خراب شود، ما گفتیم که این کار را نمی کنیم، در مورد این مسائل مذاکره کرده ایم.
خطیب زاده افزود: هنوز توافقی نکرده ایم که جزئیات آن را بگوییم. تا روزی که توافق شود. وقتی توافق شد متن آن را بر روی سایت می گذاریم تا همه آن را ببینند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала