درخواست مجلس ایران از تیم مذاکره کننده در وین: تحریم روی کاغذ منافع تهران را تامین نمی کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / درخواست مجلس ایران از تیم مذاکره کننده در وین: تحریم روی کاغذ منافع تهران را تامین نمی کند
درخواست مجلس ایران از تیم مذاکره کننده در وین: تحریم روی کاغذ منافع تهران را تامین نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
مجلس ایران امروز یکشنبه با تاکید بر اینکه "لغو جزئی یا صرفاً روی کاغذ تحریم ها، منافع ملی ایران را تامین نمی کند" خواستار واقعی بودن ضمانت ها علاوه بر قانونی بودن شد.
به گزارش اسپوتنیک، مجلس ایران در بیانیه‌ای از تیم مذاکره‌ کننده ایرانی حفظ منابع ملی، مطالبات اساسی و خطوط قرمز بدون اتلاف وقت را خواستار شد.
در این بیانیه تاکید شده است که درخواست آمریکا برای کاهش قیمت نفت بدون دستیابی به خواسته‌ های مشروع ایران با توجه به شرایط کنونی که بحران‌ ها نیاز غرب به تامین انرژی ایران را افزایش داده است، از تیم مذاکره‌ کننده خواسته شده است تا تلاش برای به دست آوردن تضمین های اقتصادی، فنی و سیاسی کافی از سوی ایالات متحده برای اطمینان از عدم خروج مجدد از توافق هسته ای تصمیمی اتخاذ کنند.
مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "حفظ ارکان اساسی برنامه هسته‌ای ایران در داخل کشور قویترین تضمین برای تکرار نشدن اشتباه آمریکایی‌ها است"، بر لزوم پیگیری موضوع جبران خسارت‌ هایی که آمریکا به معیشت مردم ایران وارد کرده است، تاکید کرد.
در وین پایتخت اتریش، مذاکراتی بین ایران و قدرت های جهانی برای احیای توافق هسته ای ایران که پس از خروج یکجانبه ایالات متحده از آن در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت، در حال انجام است.
تهران در جریان گفتگوهای کنونی بر موضوع لغو تحریم‌ ها مصر است و تأیید می‌کند که توافق جدیدی یا تعهدی بیش از آنچه در توافق در قالب اصلی آن آمده است، نخواهد پذیرفت.
ایران هفته گذشته اعلام کرد که با یک نقشه راه با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل باقیمانده بر سر برنامه هسته ای کشور تا اواخر ژوئن موافقت کرده است، اقدامی که به عنوان آخرین اقدام در راستای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ تهران با قدرت های جهانی به امضا رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала