اولین دریافت کننده قلب خوک در جهان پس از دو ماه درگذشت +عکس، ویدئو

© Fotobank.ru/Getty Images / Michael SmithПервые клонированные поросята в мире
Первые клонированные поросята в мире  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
اشتراک
مردی که از یک خوک اصلاح ژنتیکی شده قلب پیوندی دریافت کرده بود، دو ماه پس از جراحی درگذشت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیویورک تایمز، دیوید بنت، اولین فردی بود که قلب دارای نارسایی خود را با قلب یک خوک اصلاح ژنتیکی شده جایگزین کرد. وی ۵۷ سال داشت در مریلند زندگی می‌کرد. او دچار عارضه قلبی شدیدی بود و پس از آن که به دلیل واجد شرایط نبودن، چندین بار درخواستش برای قرار گرفتن در لیست انتظار دریافت قلب انسان رد شد، با دریافت آزمایشی قلب خوک موافقت کرد.اما همچنان علت مرگ او مشخص نیست و معلوم نشده است که بدن او عضو پیوندی را پس زده است یا خیر.
سخنگوی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، که جراحی این شخص آنجا انجام شد می‌گوید: "هیچ علت مشخصی برای مرگ دیوید بنت شناسایی نشده است. و مقامات بیمارستان بیان کردند که نمی‌توانند بیش از این در مورد علت فوت او اظهارنظر کنند زیرا پزشکان هنوز او را به طور کامل مورد معاینه قرار نداده‌اند. آن‌ها قصد دارند نتایج را در یک مجله پزشکی معتبر چاپ کنند."
دکتر "بارتلی پی گریفیت" (Bartley P. Griffith) که این پیوند را انجام داده است عنوان کرد که کارمندان بیمارستان از در گذشتن آقای بنت بسیار ناراحت شده‌اند. اما او ثابت کرد که بیماری شجاع و شریف است و تا لحظه‌ی آخر جنگید. ضمن اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به دلیل شجاعت و اراده‌اش برای ادامه زندگی خواهند شناخت.
آقای بنت روز قبل از جراحی گفته بود: "من یا باید این پیوند را انجام دهم یا جان خود را از دست می‌دهم. من می‌خواهم زنده بمانم. اگرچه این تیری در تاریکی است اما آخرین شانس من است."
سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا مجوز اضطراری این جراحی را در شب سال نو صادر کرده بود. این مجوز زمانی داده می‌شود که یک محصول پزشکی تجربی که در این مورد قلب اصلاح ژنتیکی شده خوک بود، تنها گزینه برای بیماری است که با وضعیت پزشکی جدی که زندگی‌اش را تهدید می‌کند، روبرو است. این مجوز با امید به نجات جان بیمار اعطا شد.
کاربران در رابطه با این پیوند و مرگ بیمار نظرات متفاوتی عنوان می‌کنند. کاربرانی از اینکه این پیوند از قلب خوک شکل گرفته است آن را نمی‌پسندند و تایید نمی‌کنند. برخی از کاربران اما ایین اقدام را تحسین می‌کنند و معتقدند این قدم و شروع هر کاری سختی خود را دارد و در واقع نصف مسیر طی شده است. این کاربران با امیدواری عنوان می‌کنند زمانی که اولین پیوند قلب انسان به انسان در آفریقای جنوبی انجام شد بیمار پس از مدت کوتاهی درگذشت اما امروزه این پیوند به راحتی صورت می‌گیرد و بیماران سال‌ها با قلب پیوند داده شده زندگی می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала