چین هدف "خودخواهانه" تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را فاش کرد

© AFP 2023 / John Thysپاسخ بروکسل به تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه
پاسخ بروکسل به تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
گلوبال تایمز: تاکتیک‌های تحریمی خودخواهانه واشنگتن استقلال اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، اقتصاددانان چینی در مصاحبه با گلوبال تایمز بیان داشتند که سیاست تحریمی واشنگتن علیه روسیه با هدف تضعیف استراتژی اروپا در استقلال و خوداتکایی و همچنین گره زدن روابط اقتصادی اروپا با امریکاست.
به گفته کارشناسانی که این نشریه با آنها مصاحبه کرده است، واشنگتن از عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای وادار کردن غرب به قطع روابط اقتصادی با مسکو استفاده کرده است. در عین حال، انگیزه‌های بسیار "خودخواهانه" در خواسته‌های آمریکا از متحدان اروپایی برای اعمال تحریم بر انرژی روسیه وجود دارد.
به نوشته گلوبال تایمز، ایالات متحده می‌خواهد با گره زدن اروپا به خود در روابط اقتصادی، استراتژی استقلال اروپا را تضعیف کند؛ ایالات متحده به دنبال بیرون راندن روسیه و جایگزینی آن به عنوان تامین کننده اصلی منابع انرژی اروپا است.
Сپرچم چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
چین نسبت به تأثیر منفی تحریم ها علیه روسیه بر اقتصاد جهانی هشدار داد
پروفسور لی هایدونگ از موسسه روابط بین الملل دانشگاه امور خارجه چین در این موضوع تصریح کرد: این تنها برای سود شرکت‌های نفت و گاز ایالات متحده مهم نیست، بلکه هدف دیگری دارد که بسیار مهمتر است: گره زدن قاطعانه منافع اقتصادی اروپا به آمریکا، به طوری که در حل مشکلات آسیا و اقیانوسیه همیشه در کنار ایالات متحده باشند.
به گفته وی، اگر اروپا شروع به خرید منابع انرژی آمریکا در مقادیر زیاد کند، ایالات متحده فرصت بیشتری برای مداخله در استراتژی استقلال اتحادیه اروپا خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала