عوارض همیشگی ابتلا به کرونا کدام هستند؟

© REUTERS / Radovan Stoklasaعوارض همیشگی ابتلا به کرونا کدام هستند؟
عوارض همیشگی ابتلا به کرونا کدام هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
خانم یلنا مسکینا، پزشک بیماری عفونی در مورد عوارض ابتلا به کووید-19 صحبت کرد که می توانند مادام العمر باشند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق مطالعات اخیر، یکی از شایع ترین پیامدهای ابتلا به ا ویروسکرون دیابت نوع 1 و نوع 2 است که در 15 درصد از بیماران رخ می دهد. تنها دو درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعات، قبل از ابتلا به کووید-19 دچار دیابت بودند اما 13 درصد پس از ابتلا به کرونا دیابت گرفته بودند.
این متخصص می گوید: "کاردیواسکلروز پیامد خطرناک دیگر کرونا است که در آن بافت عضلانی طبیعی بیمار در میوکارد با تشکیلات غیرالاستیک و سفت جایگزین می شود."
سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا هنوز به پایان نرسیده است
علاوه بر این، کووید 19 می تواند منجر به پیشرفتب ذات الریه به بیماری فیبروز شود. این عارضه می تواند باعث ایجاد اسکار در بافت ریه شود که برخی از آنها برای همیشه در بدن باقی می مانند. مخانم سکینا افزود: یکی دیگر از پیامدهای خطرناک کرونا ضایعه التهابی غده تیروئید - تیروئیدیت است که می تواند به مرحله مزمن برسد.
در 1 مارس، پاول چوخلیایف، محقق جوان موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی روسیه ، در مورد راه های بهبودی از کووید 19 صحبت کرد. به گفته وی، این امر مستلزم تغذیه مناسب با پروتئین کافی، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی است. کسانی که به نوع ب شدید بیماری دچار شده باشند ، پس از درمان ممکن است به روش های تکمیلی توانبخشی از جمله فیزیوتراپی و اعزام به مناطق استراحتی خوش آب و هوا نیاز داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала